سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ امام جمعه تبریز با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی غرب و نفوذ دشمنان از طریق ماهواره، شبکه های مجازی و گوشی های تلفن همراه، نسبت به گرایش دانش‎آموزان به مسایل انحرافی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در همایش یاوران نماز که با حضور وزیر آموزش و پرورش در تالار وحدت تبریز برگزار شد، با بیان اینکه خداوند متعال در سوره مبارکه حج، آیه 40، یاوران دین خدا را معرفی می کند، گفت: خود پروردگار نیاز به یاری ندارد چرا که غنی مطلق است، اما دین خدا نیازمند یاری و ترویج است.

وی با بیان این که خداوند متعال کسانی که یاری گر دین هستند را کمک می کند، ابراز داشت: یاوران الهی کسانی هستند که اگر قدرت و امکانات در اختیار آنان قرار گیرد به دنبال عیش و نوش و هوی و هوس نمی روند، بلکه به دنبال احیای ارزش ها، اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر می روند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر رمز سعادت و سلامت جامعه است و اگر این امر در جامعه رایج باشد آن جامعه از شر بدی ها مصون خواهد ماند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: دین خداوند متعال در یک سلسله احکام، آداب و اخلاق خلاصه می شود که عمل به مجموعه آن ها سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق فرمایش حضرت علی (ع) نماز شستشو دهنده انسان از آلودگی ها و گناهان و بازدارنده انسان از مفاسد و جنایات است، گفت: در خصوص فلسفه و آداب و شرایط نماز ادله فراوانی در قرآن و سنت وجود دارد و نماز علاوه بر شستشو دادن روح و جسم انسان، بازدارنده انسان از جرایم و بدی‌هاست.

وی با بیان اینکه با اقامه نماز موجب بخشیدگی گناهان صغیره می شود، افزود: از دیگر فلسفه های اقامه نماز از جهت فردی و اجتماعی بازدارندگی نماز از معاصی است، چرا که اقامه نماز بدی ها و زشتیها را از بین میبرد.

آیت الله مجتهد شبستری عنوان کرد: کسی که برای اقامه نماز به دنبال آب مباح رفته و با آن وضو میگیرد و به غصبی بودن لباس و مکان و سایر آداب و شرایط آن توجه دارد و آن ها را انجام می دهد، به بازدارندگی از معاصی می‌رسد.

وی با تاکید بر این که اقامه نماز موجب نظم و انظباط دانشآموزان گرامی میشود و ‌اثرات خاص تربیتی دارد، گفت: زیرا نماز انسانساز است و فواید فراوانی دارد و درس و نماز خواندن برای دنیا و آخرت انسان مفید است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: مدیران، معلمان، مربیان پرورشی و مسئولان اقامه نماز در مدارس باید نسبت به امر اقامه نماز توجه بسیار زیادی کنند و در این زمینه گام های محکمی برداردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تهاجم گسترده و مبتذل فرهنگی غرب و نفوذ دشمنان از طریق ماهواره، شبکه های مجازی، گوشی های تلفن همراه و اینترنت، ضمن هشدار نسبت به گرایش دانشآموزان به مسایل انحرافی و مستهجن، گفت: گسترش این ابزار در بین جوانان و نوجوانان موجب آسیبهای روحی، روانی و تربیت ناصحیح شده و برخی ناهنجاری ها را در پی دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تاکید کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مسائل مختلف و مفیدی مطرح شده و باید مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری پیگری و تحقق یابد.

وی در خاتمه افزود: خوشبختانه وضعیت اقامه نماز در مدارس رو به بهبودی است، اما در برخی از مدارس مشکل مکان نمازخانه وجود دارد که می‌توان از مساجد مجاور استفاده کرد، چرا که استفاده جوانان و نوجوانان از مساجد و انس گرفتن آنان در  اولویت قرار داشته و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha