جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مجتهدشبستری

حوزه/ مبادا در آستانه انتخابات بازار تهمت، ناسزاگویی، افترا و شب نامه های داغ شود، چرا که ما مسلمان فصلی و شناسنامه ای نیستیم و موظف به رعایت دستورات و موازین اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، در خطبه های نماز عید سعید فطر، در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز با تبریک این مناسبت، گفت: مسلمانان جهان به شکرانه توفیق یک ماه عبادت و بندگی این عید را جشن می گیرند و در حقیقت عید فطر، عید عبادت و بندگی خداوند متعال است.

وی با تشریح واژه فلاح در قرآن کریم، گفت: واژه فلاح در قرآن کریم، مکررا تکرار شده و طبق نظر مرحوم راغب اصفهانی، این واژه به معنی پیروزی و خوشبختی است و به دو شکل دنیوی و اخروی تقسیم می گردد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: قطعا، زندگی سعادتمند دنیوی و همچنین رستگاری اخروی جز در سایه ایمان و عمل صالح، ممکن نیست.

وی ادامه داد: هدف تمام برنامه های اسلامی رسیدن به عزت و رستگاری است و کسی رستگار خواهد شد که تقوای الهی را حفظ کرده باشد.

آیت الله مجتهد شبستری بیان کرد: بالاترین هدف و شعار اسلام "لا اله الا الله"

 است و این بدین معنی است که به جز خداوند متعال، رب و پروردگاری وجود ندارد.

وی افزود: تزکیه علاوه بر انجام واجبات و ترک محرمات به معنی پاکسازی دل از شرک و خلقیات رذیله است و باید نسبت به این مسئله توجه جدی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان افزون بر این که به توفیق الهی موفق به روزه داری شدیم، از محرمات و معصیت الهی نیز پرهیز نمودیم و این حالت تقوا و پرهیزکاری باید مستدام بوده و مخصوص ماه رمضان نباشد، چرا که ما مسلمان شناسنامه ای و ماه رمضان نیستیم.

وی اضافه کرد: به لطف الهی مساجد در ماه مبارک رمضان، مملو از مردم مومن و شریف بود و امیدواریم این حضور گسترده در مجالس مذهبی و نماز های جماعت ادامه پیدا کند، چرا که مساجد خانه های پرودگار متعال است و چنان چه خلوت و عاری از مردم و جوانان عزیز باشد موجب خوشنودی و شادی دشمن خواهد شد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: اندلس زمانی یک کشور اسلامی متمدن بود، اما در اثر انحراف جوانان از معارف اسلامی به سمت فحشاء و گناه و مساجد خلوت شد و دشمن آنجا را به تصرف خویش در آورد، باید از سرنوشت اندلس درس عبرت گرفت.

وی با انتقاد از برخی بی تقوایی ها در آستانه انتخابات و شروع زود هنگام فعالیت های انتخاباتی، گفت: مبادا در آستانه انتخابات بازار تهمت، ناسزاگویی، افترا و شب نامه های داغ شود، چرا که ما مسلمان فصلی و شناسنامه ای نیستیم، بلکه در همه زمان ها و مکان ها مسلمان هستیم و موظف به رعایت دستورات و موازین اسلامی هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بازتاب گسترده راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: این راهپیمایی، بازتاب بسیار گسترده و فوق العاده ای داشت، به طوری که روزنامه تایمز نوشت: تعجب است در حالی که ایران و شش قدرت جهانی در وین مشغول مذاکره هسته ای هستند، میلیون ها نفر در سراسر ایران در روز قدس راهپیمایی پرشوری داشتند و شعار مرگ بر آمریکا سر می دادند و پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

وی ادامه داد: شبکه تلویزیونی المنار در برنامه خود به حضور گسترده مردم در این راهپیمایی اشاره کرد و گفت: آحاد ملت ایران امسال بیش از سایر سال ها خشم و عصبانیت خود را از رویکرد های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: دنیا متوجه هوش و بصیرت ملت مومن و ولایتمدار ایران اسلامی شد و فهمید که توان مقابله و تجاوز ندارد، چرا که دارای چنین مردمی بصیر، شجاع و مقاوم است و هیچ گونه ظلم و ستمی را بر نمی تابد.

وی با اشاره به جنایات رژیم آل سعود در منطقه، گفت: رژیم عربستان سعودی به جنایات وحشیانه خود ادامه می دهد و مخصوصا چندی قبل، شهر عدن را مورد حملات ناجوانمردانه قرار داده است و با بی توجهی به حرمت جنگ و ظلم در ماه مبارک رمضان، به تجاوزات بی رحمانه و شرم آور خود ادامه داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: رژیم کودک کش آل سعود با بی توجهی به حقوق انسانی، از سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی بر علیه مردم مظلوم و بی گناه یمن استفاده می کند و می توان گفت، عربستان سعودی نماینده آمریکا در جنگ طلبی است، همچنان که در سوریه و عراق نیز آتش بیار اصلی معرکه بود، اما همچنان که در عراق و سوریه به فضل پروردگار و با عنایت الهی، با تدبیر سرداران ایرانی، اسلامی و مقاومت ملت قهرمان نتوانستند هیچ غلطی بکنند، در یمن نیزبه طور مفتضحانه ای شکست خواهند خورد و بینی آل سعود به خاک مذلت خواهد نشست.

وی اذعان کرد: ملت قهرمان و مقاوم یمن بیش از صد روز مقاومت کرده اند و بیعت کرده اند که انقراض رژیم سعودی و آزاد شدن حرمین شریفین از مقاومت دست برنخواهند داشت.

آیت الله مجتهد شبستری در خاتمه بیان کرد: نامه های فراوانی جهت اعلام آمادگی مبارزه با استکبار و رژیم آل سعود به دست می رسد و از همن جا به محضر مقام معظم رهبری عرض می کنیم "رهبرا، اگر اذن جهاد دهید مردم آذربایجان آماده مبارزه و مقابله با رژیم کودک کش آل سعود هستند تا شر آنان را از روی زمین کم کنند".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha