جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امروز همه باید قدر نعمت ولایت را بدانیم ،چراکه اگر ولایت فقیه نبود، دشمنان بارها بر کشور و ملت ایران مسلط شده بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری ظهر امروز در دیدار با علماء، مسئولین و جمعی از مردم شهرستان آذرشهر، اظهار داشت: مردم آذرشهر معروف به دیانت و ولایتمداری هستند و خداوند متعال به سبب دیانت، تقوا،  تعهد و وفاداری که نسبت به اسلام و انقلاب دارند، همواره به آنها توفیق داده است.

وی به تشریح برکات وجودی ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: استقلال، امنیت و عزت جهان اسلام از برکات ولی فقیه و رهبری است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: پاشیدن بذر محبت رهبری در دل ملت بصیر و بیدار ایران اسلامی و مطرح کردن عظمت ولی فقیه کار شایسته ای  بوده  و از نائب امام عصر(عج) هر اندازه تجلیل شود، بجاست.

وی افزود: تجلیل از مقام معظم رهبری، یک وظیفه جدی و همگانی است و باید قدر این نعمت بزرگ الهی را درکشور به خوبی بدانیم، چراکه اگر وجود مبارک ولایت فقیه نبود، دشمنان بارها بر کشور و ملت ایران مسلط شده بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ولایت‌مداری لازمه کسب بصیرت برای مقابله با تهدید ها و توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: ولایت‌مداری در عمل بسیار متفاوت با شعار است چرا کسی که ادعای دوستی اهل بیت(ع) را دارد، بایستی پیرو محض ولی فقیه زمان به عنوان نماینده امام عصر(عج) باشد.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه با اشاره به مطالب امام جمعه شهرستان آذرشهر، گفت: تمام مسائل و مشکلاتی که در خصوص محل نامناسب حوزه علمیه آذرشهر مطرح گردید به جا بوده و قابل حل است و ما نیز پیگیر این مسئله خواهیم شد.

وی افزود: امیدواریم مصلی این شهر که جدیدا تاسیس شده است و همیشه با استقبال پرشور مردم مومن آذرشهر مواجه بوده، منشاء خیر باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری سال به همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: امیدواریم با تاسیس مصلی بزرگ این شهر و اقداماتی که صورت گرفته است، زمینه تحقق شعار سال در این شهر فراهم شود.

حجت الاسلام نورپور، امام جمعه آذرشهر نیز در این دیدار ضمن تقدیر از آیت الله مجتهد شبستری، گفت: مصلی جدید این شهر تاسیس شده و خوشبختانه، ظرفیت برگزاری مراسمات و همایش های بزرگ فرهنگی، مذهبی فراهم گردیده و تمامی برنامه هایی که تاکنون برگزار و  با استقبال پرشور مردم این شهر مواجه شده است.

وی در خاتمه گفت: فضای آموزشی حوزه علمیه این شهرستان نیازمند بررسی و تخصیص فضایی مناسب جهت احداث مدرسه علمیه است، فضایی که در شان حوزه و روحانیت بوده و نیازهای طلاب را برطرف نماید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha