یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ مسئله سلامت در دولت های گذشته هم مطرح گردیده بود و در دولت فعلی نیز به طور ویژه دنبال شد، لذا طرح تحول سلامت و بیمه، مسئله ای ارزشمند است و باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، ظهر امروز در دیدار مسئولین و کارکنان بهزیستی و تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی، با آرزوی توفیق معرفت یابی در آخرین روز های ماه مبارک رمضان برای تمامی مومنین و مسلمانان، گفت: از آخرین روزهای باقیمانده این ضیافت الهی باید نهایت استفاده و بهره را برد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که سلامت جسم و روان از عوامل پیشرفت و تعالی هر جامعه است و به قدری این مسئله از اهمیت برخوردار است که در راس تمامی نعمت های الهی قرار دارد، ابراز داشت: در متون دینی، نعمت سلامتی و عافیت بدن، به عنوان نعمت مهم الهی ذکر شده که مورد غفلت جامعه واقع گردیده است.

وی ادامه داد: امیرالمومنین علی (ع) در خصوص سلامت تن و جسم می فرماید: «الا و ان من البلا الفاقة، و اشد من الفاقة مرض البدن، و اشد من مرض البدن مرض القلب. الا و ان من النعم سعة المال. و افضل من سعة المال سحة البدن، و افضل من صحة البدن تقوي القلب/آگاه باشيد نداري از جمله بلاهاست و سخت تر از ان بيماري تن است و از ان سخت تر، بيماري دل است. بدانيد كه تقواي دل، از سلامتي بدن است.»

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به این که مرض روحی و جسمی از جمله بزرگترین بلایا و مصیبت هاست، افزود: در سازمان بهزیستی تاسیس گردیده تا در خصوص معلولیت های روحی و جسمی و خانواده های بی سرپرست و معتادین وظایفی انجام دهد، در کنار آن، سازمان تامین اجتماعی نیز به عنوان ملجاء و پناهگاهی برای تامین هزینه های این افراد و سایر خدمات تاسیس گردیده است و امیدواریم که در عمل به وظایف خود موفق و موید باشند و خدمت رسانی کنند.

رئس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: مسئولان و کارکنان بهزیستی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، چرا که کار آنان حوصله و صبر فراوانی می خواهد و به همین خاطر اجر و ثواب ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه طبق آیات و احادیث احیاء یک فرد به مثابه احیاء جامعه است و فضائل زیادی در این خصوص وارد شده است، گفت: رسیدگی به کسانی که احتیاج به کمک دارند، بالاترین خدمت هاست و اجر ویژه ای دارد.

آیت الله مجتهدذ شبستری در ادامه با تاکید بر مبارزه با قاچاق مواد مخدر که تبدیل به یک بلای خانمان سوز گشته، افزود: مسئله اعتیاد امروزه به یک مسئله سیاسی تبدیل شده، چرا که دولت های استکباری در جهت تخریب جوانان عزیز و تضعیف روحیه، غیرت، هوش و ذکاوت آنان از طریق اعتیاد تلاش میکنند و در همین راستا نیروی انتظامی باید نسبت به مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر تلاش کند و از طرف دیگر سازمان بهزیستی نیز در جهت مدیریت درمان معتادین برنامه ریزی کرده و تلاش نماید.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: سازماندهی و تربیت افراد بی سرپرست و یا بد سرپرست یک امر فرهنگی است و لازم است که در کنار تامین خوراک و پوشاک آنان، در جهت تربیت فرهنگی و اخلاقی این افراد نیز فعالیت کرد.

وی افزود: مسئله بیمه سلامت و همگانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید تحقق پیدا کند، چرا که هم در قانون اساسی ذکر شده، هم در ممالک مختلف امری رایج است و هم این که موجب راحتی و آسایش مردم جامعه است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: مسئله سلامت در دولت های گذشته هم مطرح گردیده بود و در دولت فعلی نیز به طور ویژه دنبال شد و می توان گفت طرح تحول سلامت و بیمه، یک مسئله واقعا فاخر و ارزشمند است و باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

وی در خاتمه با آرزوی موفقیت برای هر چه بهتر اجرا شدن وظائف محوله به بهزیستی و همچنین تامین اجتماعی، گفت: امیدواریم تمام جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند، چرا که موجب راحتی و آسایش تک تک افراد می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha