پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار دانشجویان تبریز با آیت الله شبستری

حوزه/ برخی ها در جریان مذاکرات هسته ای، سعی در دو قطبی سازی فضای کشور داشتند که با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، این نقشه خنثی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در تبریز، دومین نشست دانشگاهیان و تشکل های مختلف دانشجویی استان آذربایجان شرقی شامگاه گذشته با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز برگزار شد و در این دیدار دانشجویان منتخب به ارائه نظرات خود در زمینه های مختلف پرداختند.

توحیدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با بیان اینکه با پایان یافتن مذاکرات، امید است که خطوط قرمز مذاکرات رعایت شده باشد، گفت: برخی ها در جریان مذاکرات هسته ای، سعی در دو قطبی سازی فضای کشور داشتند که با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، این نقشه خنثی شد.

وی با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تیم هسته ای، تصریح کرد: آمریکا قدرت ایران را درک کرده و هرگز روزنه ای برای نفوذ به پایه های ایمانی و اقتدار ایران نخواهد یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: با توجه به تذکر مقام معظم رهبری نسبت به عدم برگزاری کنسرت های موسیقی، در صورت تکرار چنین فضای بی اخلاقی، ما به رسالت دانشجویی خود عمل خواهیم کرد.

*مغفول ماندن اقتصاد مقاومتی

سرابیان، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهید مدنی نیز در این دیدار گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعاتی است که بیشتر از گذشته مغفول واقع شده و باید مورد توجه قرار گیرد. دانشگاهیان باید به رسالت حقیقی خود در این زمینه عمل کرده و میزگردهایی در حوزه ی کارآفرینی ترتیب دهند.

*راهبرد فرهنگی دانشگاه ها

وی ادامه داد: اگر در هر دانشگاه یک راهبرد فرهنگی وجود داشته باشد، اکثر مسائل صنفی و آموزشی دانشگاه حل خواهد شد. یکی دیگر از مشکلات دانشگاه، اعمال نظر تبعیض گرایانه در چاپ و ممیزی نشریات دانشجویی است. فرهنگ عفاف و حجاب هم که متولی مشخصی ندارد و از بی برنامگی آشکاری سخن می گوید.

*مواجهه ایران اسلامی با استکبار جهانی

سعید حاجی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان نیز با تشریح جبهه مقاومت اسلامی و مواجهه ایران اسلامی با استکبار جهانی، گفت: قدس باید به مسئله ی اصلی جهان اسلام تبدیل شود.

وی در رابطه با فضای دانشگاهی ابراز داشت: سیاست زدگی و سوءاستفاده جریانات سیاسی از قشر دانشجو در مواقع انتخابات، یکی از آسیب های جدی فضای دانشگاهی امروز ماست. رشد سیاسی جامعه از ضروریات بوده و غیر قابل انکار است اما نباید با این بهانه، شور دانشجویی را در اختیار جریانات مخل سیاسی داده و بعضا آنها را به پیاده نظام انتخاباتی افراد تبدیل کنیم.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی افزود: مدیریت صحیح فضای سیاسی دانشگاهی لازمه ی تکاپوی سالم دانشجویان می باشد و توجه ویژه ی روسای دانشگاه ها را می طلبد.

*اندیشه سازی و بومی سازی اندیشه ها

حسین جدیری، نماینده پیشکسوتان تشکل های دانشجویی نیز در این دیدار با لزوم توجه ویژه ی وزارتخانه های علوم و بهداشت و آموزش پزشکی به کرسی های آزاد اندیشی، گفت: اندیشه سازی و بومی سازی اندیشه ها مسئله ی بسیار مهمی است.

وی افزود: تبیین خطوط قرمز و نظریه پردازی نسبت به آنها هم یکی از نکات غفلت جامعه دانشگاهی محسوب می شود. خط قرمز ویژه بحث فتنه و حامیان فتنه است. حامیان فتنه آسیب های جبران ناپذیری به کشور وارد کرده اند.، لذا تطهیر سران فتنه و درخواست رفع حصر، یکی از خطوط قرمز نظام می باشد.

*مدیریت دانش محور و عالمانه

نماینده پیشکسوتان تشکل های دانشجویی تصریح کرد: مدیریت شهری، بیش از گذشته به کمک جامعه دانشگاهی احتیاج دارد. لذا حضور کم رنگ دانشگاهیان در این عرصه بیشتر دیده می شود. این درحالی است که مدیریت دانش محور و عالمانه حرف تعیین کننده را می زند.

برپایه این گزارش، در پایان این دیدار پس از نماز جماعت، مسئولین، دانشجویان و تشکل های مختلف دانشجویی در کنار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز افطار کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha