جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ آیت الله مجتهد شبستری گفت: حضور مردم در صحنه و عامل استحکام و دوام نظام بوده، در همین راستا زمینه سازی این حضور به عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از  تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی که به مناسبت 12مرداد، سالروز تأسیس این شورا به فرمان حضرت امام خمینی(ره) انجام شد، با اشاره به تدبیر و آینده نگری معمار کبیر انقلاب اسلامی در همه زمینه ها افزود: در اوایل انقلاب اسلامی حضرت امام راحل تشخیص دادند که باید برای بزرگداشت ایام ا... و مناسبت های انقلابی، ملی و مذهبی نهادی مستقل تشکیل شود تا در این زمینه کم و کاستی بوجود نیاید. بهمین منظور با تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موافقت کردند.

وی افزود: به صحنه کشاندن مردم در مناسبت های مختلف انقلابی از وظایف مهم و تأثیرگذار شورای هماهنگی تبلیغات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: حضور مردم در صحنه مایه قوام و عامل اصلی استحکام و دوام نظام بوده و زمینه سازی این حضور به عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: 22بهمن هر سال حقیقتاً صحنه تجلی حضور بی سابقه مردم انقلابی ایران برای تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی است و این همایش مردمی هرسال نسبت به سالهای گذشته باشکوهتر برگزار می گردد، این درحالی است که سالگرد انقلابهای دیگر حداکثر پنج یا شش سال برگزار شده و سال به سال نیز کمرنگ تر می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عبارت شورایی بودن این نهاد حاکی از این مسئله است که تصمیم گیری امور به صورت گروهی و مشورتی است. همچنین این تصمیم گیری ها به طور هماهنگ در سراسر کشور یا استان انجام می یابد.

وی افزود: هدف غایی این شورا پیشرفت شعائر اسلامی است و هیچگاه منافع صنف یا گروه خاصی در تصمیمات این شورا راه نیافته است.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: شورای هماهنگی تبیلغات فعالیت های چشمگیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام داده و این موفقیت ها  و حضور بموقع و گسترده مردم در صحنه، مرهون تلاشهای خالصانه همه اعضای این شوراست.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل البیت(ع) در پایان ضمن تقدیر از همکاری ها و مشارکت همه دستگاههای عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، گفت: ان شاء الله با تداوم این همدلی ها و پاسداشت آرمانهای انقلاب اسلامی، این نظام مقدس را به صاحب اصلی آن حضرت صاحب الزمان(عج) تقدیم کنیم.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اهداف و اصول این شورا از بدو تأسیس تاکنون عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اینکه موازی کاری در بزرگداشت ایام ا... اتفاق نیفتاده و نیز توطئه های دشمنان داخلی و خارجی خنثی شود، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با موافقت و دستور حضرت امام راحل تأسیس شد.

وی برنامه ریزی، سازماندهی، زمینه سازی حضور مردم در صحنه، تشکیل ستادهای مراسم در استانها و شهرستانها، اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی و اعلان مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف را از مهمترین وظایف این شورا عنوان کرد و افزود: الحمدلله در استان آذربایجان شرقی به برکت وجود مسئولین دلسوز و تلاشگر و در رأس همه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز تبریز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موفقیت های بسیاری در زمینه بزرگداشت و پاسداشت شعائر الهی کسب نموده است.

در پایان این دیدار، به پاس حمایت ها و هدایت های آیت الله مجتهد شبستری از این نهاد انقلابی، هدیه و لوح تقدیری از سوی مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به وی اهداء شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha