جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
همایش هادیان نور

حوزه/ اگر داعش سر می بُرد و جان مسلمین را هدف گرفته، جریان تشیع لندنی افکار و عقاید مردم جهان را هدف قرار داده تا با گره زدن خرافات به اسلام ناب، چهره ای خشن و افراطی از اسلام به جهانیان نشان داده و آن را بدنام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در همایش "هادیان نور" تجلیل و قدردانی از روحانیون پیشکسوت (معمرین) استان آذربایجان شرقی، در سالن آمفی تئاتر مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز گفت: از متون دینی استفاده می شود که مقام عالم دینی حتی از مقام شهدا و عباد هم بالاتر است، چنانچه در کتاب شریف منیة المرید هم بدان اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در روز قیامت مرکب قلم علما بر خون مقدس شهدا سنگینی خواهد کرد، چرا که این علمای دین هستند که شهید پروری می کنند و اینها به خاطر این است که در مکتب علما تربیت یافته اند و تبدیل به رزمنده شده و شهید شده اند.

وی افزود: اگر انفاس قدسیه امام خمینی(ع) و همچنین سایر علمای بزرگ همچون علامه شهید مرتضی مطهری ها نبود، آیا این همه رزمنده تربیت می شد؟ و آیا این انقلاب به این جا می رسید؟

امام جمعه تبریز ادامه داد: در برخی از روایات وجود دارد که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده اند "علماء امتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل/علمای امت من بر انبیاء بنی اسرائیل افضلیت دارند". این حدیث شریفه اشاره ای به مقام والای روحانیت می کند و نشانگر مسئولیت مهم و سنگین عالمان دینی در تربیت جامعه و ترویج معارف دینی است.

وی با اشاره به روایت شریفی از حضرت امیرالمومنین علی(ع) در خصوص تربیت نفس، گفت:  حضرت می فرماید "من نصب نفسه للناس اماما فليبدا بتعليم نفسه قبل تعليم غيره؛ وليکن تأديبه بسيرته قبل تأديبه بلسانه؛ و معلم نفسه و مودبها احق بالاجلال من معلم الناس و مودبهم/ هرکسي که خود را براي مردم امام قرار دهد، بايد قبل از تعليم ديگران به تعليم خويش بپردازد؛ و بايد پيش از آنکه ديگران را به زبان تربيت کند به وسيله ي سيرت خويش آنان را تأديب کند، و کسي که خويش را تعليم و تأديب مي کند ارج نهادني تر از معلم و مؤدب مردم است".

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اثر تبلیغ عملی بسیار بیشتر و تاثیرگذار تر از زبان است و باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: اگر عالمی سفارش به چیزی کند که خود عامل به آن نیست در روایات آمده است که گناهی بالاتر از آن نیست.

وی تصریح کرد: چه بسا افرادی باشند که به حسب ظاهر، زاهد و متقی باشند، اما از بینش و بصیرت کافی برخوردار نباشد و به بازیچه ای در دست دشمن تبدیل شوند و به اسلام ضربه بزنند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: مقام معظم رهبری بارها در خصوص تشیع لندنی و تسنن آمریکایی هشدار داده اند، همان طور که تکفیری ها و داعشی ها آفتی علیه اسلام و مسلمین هستند، جریان تشیلع لندنی و تسنن آمریکایی نیز بدعت بوده و علیه اسلام و ارزش های اسلامی به پا خاسته اند و ضررشان کمتر از گرو ه های تروریستی داعش و تکفیری نیست.

وی اضافه کرد: اگر داعش سر می بُرد و جان مسلمین را هدف گرفته ، تشیع لندنی افکار و عقاید مردم جهان را هدف گرفته تا با گره زدن خرافات و پیوند زدن آن به اسلام ناب، چهره ای خشن و افراطی از اسلام به جهانیان نشان داده و آن را بدنام کنند.

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: اینها به جای این که معارف اسلام ناب را ترویج داده و در جهت احیای آن باشند عقاید خرافی و انحرافی را ترویج می دهند و در قیامت باید پاسخگوی خداوند متعال باشند.

وی افزود: بصیرت لازمه پیشرقت و شکوفایی اسلام و مسلمین است و باید با اطاعت از فرامین امام خامنه ای و پشتیبانی از ولایت فقیه زمینه رشد و شکوفایی اسلام ناب را فراهم کنیم.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: علما و روحانیت بزرگ ضمن بیان معارف اسلام ناب، در خصوص تشیع لندنی و تسنن آمریکایی روشنگری کرده و دست های پشت پرده این جریان های انحرافی و هدف از ایجاد آن ها را به مردم بیان کرده و تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی زمانی که دید توانایی حمله نظامی به بلاد اسلامی را ندارد، تصمیم به کوبیدن اسلام ناب و انقلابی از طریق ایجاد گروه های تکفیری و به جان هم انداختن مسلمانان تصمیم به نابودی اسلام کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خاتمه گفت: مقام معظم رهبری به فکر روحانیون معمر بوده  و همواره بر خدمت رسانی به این عزیزان تاکید دارند و این مسئله به وسیله مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور صورت می گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha