یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید حسن ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان این که روحانیت بازنشستگی ندارد و همیشه در صحنه حاضر است، گفت: هر آنچه از اسلام به یادگار مانده حاصل مجاهدت ها و تلاش های فداکارانه علمای دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، ظهر امروز در همایش "هادیان نور" تجلیل و قدردانی از روحانیون معمر استان آذربایجان شرقی، در مصلای امام خمینی(ره) تبریز گفت: حقیقت امر این است که آنچه داریم از اسلام و روحانیت است که با فداکاری، ایثار و مجاهدت های فراوان امر تعلیم و تربیت را بر عهده گرفتید و مردم را با آموزه های دینی و اسلامی آشنا کردید.

وی افزود: آذربایجان خاستگاه علمای بزرگ و به نام تشیع است و علما و عرفایی همچون شهید مدنی، علامه طباطبایی، علامه امینی و سایر بزرگواران از یادگاران آذربایجان هستند و یادشان همیشه در دلها زنده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور افزود: آذربایجان نقش تاثیرگذاری در فرهنگ و حرکت های علمی و صنعتی کشور دارد و هرجایی که یک حرکت بزرگی انجام شود، آذربایجان هم در آن سهیم بوده و نامی از آن وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه روحانیت بازنشستگی ندارد و همیشه در صحنه حاضر است، گفت: هر آنچه از اسلام به یادگار مانده، حاصل مجاهدت ها و تلاش های فداکارانه علمای دین بوده است و در تمامی صحنه ها و جبهه ها آماده و حاضرند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ تشیع، چنین هجمه های سنگینی علیه اسلام و ارزش های آن  سابقه نداشته است، گفت: روحانیت همواره در خط مقدم جبهه فرهنگی به مبارزه و مقابله با دشمن می پردازد و هیچ وقت احساس خستگی نمی کند و حاضر است تا جان خودش را هم فدای اسلام نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha