پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی نژاد

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: نگویید از سن و سال ما گذشته و به این بهانه از حضور در جماعت خود را محروم کنید؛ حتی اگر ۱۰ دقیقه می توانید، در جماعات حضور یابید و به سوالات شرعی جوانان پاسخ دهید؛ مسائل اخلاقی را بیان کنید و از خاطرات انقلابی خود آن ها را آگاه کنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در همایش تجلیل از معمرین حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: تمام حوزه های خارج کشور توسط رهبر معظم انقلاب اداره می شوند و ایشان از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی کنند.

وی با اشاره به آیه «لا یکلف الله نفسا الا وسعها» افزود: معنای آیه آن است که تا توان داریم و تا آخر عمر تلاش کنیم و تا زمانی که نفس می کشیم در راه خدا تلاش نماییم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در توصیه ای به معمرین افزود: نگویید از سن و سال ما گذشته و به این بهانه از حضور در جماعت خود را محروم کنید؛ حتی اگر 10 دقیقه می توانید، در جماعات حضور یابید و به سوالات شرعی جوانان پاسخ دهید؛ مسائل اخلاقی را بیان کنید و از خاطرات انقلابی خود آن ها را آگاه کنید.

وی افزود: این حرف هایی که عوام الناس می گوید، ما نباید بگوییم؛ در طول تاریخ حکومتی اینگونه نداشتیم که اسلام به این صورت گسترش پیدا کند؛ البته حتی زمان ظهور هم گناه ریشه کن نمی شود؛ چراکه اسلام فراگیر می شود ولی در خانه ها گناه می شود.

عضو خبرگان رهبری  افزود: امروز درصد تدین مردم در طول تاریخ نمونه است و چنین مردمی در هیچ کجای تاریخ نبوده اند که چنین استوار پای اسلام و انقلاب بایستند.

وی ادامه داد: کدام حکومت را سراغ داید که رهبرش ساعاتی قبل از طلوع مشغول مناجات با خدا باشد و مردانه در برابر مستکبرین جهان ایستادگی کند.

وی در پایان به علما توصیه کرد حتی اگر پول ندارید و از توان جسمی محرومید خود را از نصیحت دیگران محروم نکنید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha