پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 376995
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
آیت الله علی اکبر قریشی

حوزه/ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیونی که در نهادهای و مسئولیت های مختلف مشغول هستند، فقط به آن کار اکتفا نکنند، چرا که تبلیغ دین بازنشستگی نمی شناسد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، آیتالله سیدعلی‌اکبر قریشی، امروز در مراسم جشن میلاد  امام علی(ع) که در دفتر نماینده ولیفقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: روحانیونی که در نهادهای و مسئولیت های مختلف مشغول هستند، فقط به آن کار اکتفا نکنند، چرا که کار تبلیغ و روحانیت بازنشستگی نمی شناسد.

وی با بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) افزود: «با عمل خود مردم را به دین دعوت کنید نه با کلام خود»، اگر روحانی به احکام دین عمل کند، مردم به دین خوش‌بین می‌شوند، اگر به دین نفع نمی‌رسانیم، کاری نکنیم که مردم نسبت به دین بدبین شوند.

آیت الله قریشی با اشاره به اینکه اشتباه فرد عادی در مردم اثر ندارد، ولی در مورد اشتباه‌های عالم این چنین نیست، خاطرنشان کرد: ما هم می‌توانیم دین را با زبان خود تبلیغ و ترویج کنیم و هم با عمل خویش، در صورت خالص بودن نیت تاثیر سازنده‌ای در مردم ایجاد می‌شود، ولی در صورت وجود نفاق به طور قطع اثر منفی ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در صورتی که یک عالم کار خیر مانند آباد کردن یک مسجد را انجام دهد، مردم را برای عمل به دستورات دینی تشویق می‌کند، ولی در صورت مشاهده یک گناه از عالم مردم از خدا روی‌گردان می‌شوند.

وی، آباد کردن مساجد به دست عالمان را امری مهم عنوان کرد و افزود: وجود مساجد خالی از عالم در شهرها مایه تاسف بوده و سبب دوری مردم از روحانیون و منابع صحیح دینی می شود، لذا بر اساس کلام الهی که آباد کردن مساجد را وظیفه مومنان می‌داند، انسان‌های عالم و مومن باید در مساجد حاضر شوند.

آیت الله قریشی به نقش کلیدی علمای دین در آباد کردن مساجد اشاره کرد و بیان داشت: اگر عالمی حاضر به حضور در مسجد نباشد، بر خلاف وظیفه خود عمل میکند، تلاش برای امرار و معاش بیاشکال است، اما هر عالمی باید آباد کردن یک مسجد را وظیفه خود بداند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اظهار اینکه اعمال روحانیان در جامعه بازتاب دارد، خاطرنشان کرد: روحانیان با عمل کردن به دستورات دینی، مردم را برای قدم برداشتن در این مسیر راغب می‌کنند، ولی با ارتکاب گناه آنها، هم مردم سست عقیده می‌شوند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha