یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هدف کمپین جهانی «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» (معروف به جنبش بی دی اس) مقابله اقتصادی با اسرائیل به خاطر جنایاتش علیه فلسطینی‌هاست.

حوزه/ حسابرس کل ایالت نیویورک و تنها متولی صندوق بازنشستگی این ایالت با هشدار به شرکت‌های حامی جنبش بایکوت اسرائیل از احتمال لغو سرمایه‌گذاری صندوق در شرکت‌های مذکور خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از نیویورک دیلی نیوز، حسابرس کل ایالت نیویورک روز گذشته هشدار داد شرکت‌هایی که در کمپین بایکوت اسرائیل شرکت‌ کرده‌اند ممکن است توسط صندوق بازنشستگی نیویورک تحریم شوند.

شرکت صندوق بازنشستگی ایالت نیویورک ارزشی معادل 178 میلیارد دلار دارد و توماس دی‌ناپولی حسابرس کل نیویورک به تنهایی در مقام تولیت و سرپرستی این شرکت قرار دارد. دی‌ناپولی تصریح کرد کارکنانش فهرست سهام و اوراق بهادار صندوق را بازبینی خواهند کرد و شرکت اقدامات مناسبی بر علیه شرکت‌هایی که در کمپین «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» اسرائیل شریک شده‌اند انجام خواهد داد.

دی‌ناپولی تأکید کرد: «تلاش‌های این چنینی برای صدمه زدن به اقتصاد اسرائیل، می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های ما در اسرائیل را در خطر قرار ‌دهد و ما به شرکت‌هایی که به جنبش تحریم اقتصادی اسرائیل پیوسته‌اند درباره عواقب این مسأله هشدار می‌دهیم.»

هدف کمپین جهانی «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» (معروف به جنبش بی دی اس) مقابله اقتصادی با اسرائیل به خاطر جنایاتش علیه فلسطینی‌هاست.

دی‌ناپولی که نوامبر سال گذشته از فلسطین اشغالی بازدید کرده گفت تمام سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی در شرکت‌هایی که در کمپین بی دی اس شرکت کرده‌اند تحت بررسی قرار خواهد گرفت و اگر شرکتی دست از حمایت از این کمپین برندارد ممکن است صندوق به سرمایه‌گذاریش در شرکت مذکور خاتمه دهد.

در همین راستا، نام سایر شرکت‌های حامی این کمپین هم در لیست سیاهی ثبت خواهد شد تا احتمالا از سرمایه‌گذاری‌های آینده در آنها ممانعت به عمل آید.

اظهارات دی‌ناپولی در حالی انجام می‌شود که در اوایل ماه میلادی جاری هم اندرو کومو فرماندار نیویورک دستوری اجرایی را به امضا رساند که طی آن ایالت نیویورک از انجام معاملات تجاری با شرکت‌ها و نهادهای حامی جنبش تحریم اسرائیل منع شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha