پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قریشی

امام جمعه اروميه تجليل از مقام معمرين و علماي شيعه و سني را عاملی مهم در اتحاد و خنثی سازی توطئه و فتنه هاي دشمنان دانست.

به گزارش خبرگزاري حوزه از اروميه، حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي امروز در مراسم هاديان نور که با حضور 900 نفر از معمرين شيعه و سني و همسران آنان در اروميه برگزار شد، اظهار داشت: صرف عمر در زمينه آموزش احکام و اخلاق الهي به مردم موجب بهره مندي انسان از خيرات در دنيا و آخرت مي شود.

امام جمعه اروميه، با اشاره به تجلیل از معمرین و افزود: تجليل از معمرين روحاني و علمايي که ساليان متمادي در راه اسلام و مسلمين مجادهدت کردند وظيفه اي است مهم که خلا اينگونه مراسم ها در برنامه هاي فرهنگي و ديني ديده مي شود.

وي اکرام از معمرين پيشکوت را موجب رضايت و خشنودي پروردگار متعال عنوان کرد و اذعان داشت: چنانکه معمري را در سن پيري و کهولت اکرام و اجلال کنيم  شامل اجر و فضيلت بالا و ذي قيمت است چراکه معمرين روحاني از مقام ربوبي برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین قريشي علماي شيعه و سني را مايه دلگرمي و وحدت در منطقه دانست و افزود: ديدار و گردهم آمدن علماي شيعه و سني بسترساز وحدت، يکرنگي و اتحاد در ميان مسلمين و خنثي کردن فتنه ها در منطقه مي شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha