پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نوری در آذربایجان

حوزه / حضرت آیت الله نوری همدانی در جمه طلاب و روحانیون جمهوری آذربایجان گفتند: روحانیون و طلاب علوم دینی، تحولات جهان در عصر حاضر را مطالعه کنند تا دوستان و دشمنان و اهداف و نقش های دشمنان اسلام و یافتن راه های مقابله با این نقشه ها را بدانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از سفارت ایران در باکو، حضرت آیت الله نوری همدانی در دومین روز از سفر خود به جمهوری آذربایجان، پس از امامت نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد تازه پیر و پاسخ به احساسات صدها نفر از شیعیان جمهوری آذربایجان، در سالن اجتماعات این مسجد برای روحانیون و ائمه مساجد سخنرانی کردند.

در این مراسم که با حضور شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز، محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه برگزار شد، حضرت آیت الله نوری همدانی روحانیون و طلاب علوم دینی را به مطالعه و شناخت تحولات جهان در عصر حاضر فراخواندند.

ایشان شناخت رخدادهای زمان را به معنای شناخت دوستان و دشمنان و اهداف و نقش های دشمنان اسلام و یافتن راه های مقابله با این نقشه ها دانستند.

ایشان با تاکید بر ضرورت تلاش علما برای ایجاد وحدت در جهان اسلام، طلبگی و فراگرفتن علوم دینی را موجب رضای الهی و دارای برکات وافر خواندند و به طلاب علوم دینی گفتند : در صورت موفقیت در میدان جهاد علمی به یک عالم تأثیر گذار تبدیل خواهید شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی وجود اراده و نظم را برای طلاب علوم دینی در مسیر تحقق اهداف خود ضروری دانست و آنان را به تهجد و اقامه نماز شب فراخواندند.

در این مراسم شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده حضور یک مرجع عالیقدر جهان تشیع برای اولین بار در جمهوری آذربایجان را تحولی مهم در راه تقویت تعاملات دینی بین دو ملت و افتخاری بزرگ برای مردم جمهوری آذربایجان توصیف کرد.

وی با تشریح تحولات مثبت در جمهوری آذربایجان برای ترویج اسلام پس از استقلال این کشور گفت : ما هنوز در اوایل راه هستیم و برای توسعه علوم دینی به همکاری با حوزه های علمیه ایران علاقمندیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه نیز از حضور پربرکت مرجع عالیقدر شیعه در باکو ابراز خرسندی کرد و از مجتهدین صاحب نام قفقاز که سال ها برای ترویج اسلام در این منطقه فعالیت داشته اند، به نیکی یاد نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha