سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام حسن دعاوی/ مدیر مدرسه علمیه امام زاده فضل بهبهان

حوزه/ ارتباط مستمر حوزویان با دانش آموزان و محیط های آموزشی، شناخت صحیحی به افراد برای تحصیل در حوزه های علمیه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اهواز، حجت الاسلام حسین دعاوی، امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان، از شناسایی و جذب دانش آموزان نخبه مدارس بهبهان خبرداد و گفت: با تشکیل حلقه های دانش آموزی در مدارس و مساجد با حضور طلاب و اساتید، موفق به جذب دانش آموزان ممتاز و نخبه مدارس شدیم.

وی به تبیین فعالیت های مدرسه علمیه امام زاده فضل بهبهان در برقراری ارتباط با مدارس جهت استعدادیابی دانش آموزان و هدایت آنها به تحصیل درحوزه، پرداخت و ابراز داشت: طلاب و اساتید این مدرسه با حضور در مدرسه، مسجد و هیئات مذهبی، اقدام به برگزاری حلقه های معرفتی کرده و بدین تربیت دانش آموزان مستعد و نخبه را برای تحصیل در مدرسه علمیه شناسایی کردند.

حجت الاسلام دعاوی، با اشاره به حضور مستمر اساتید مدرسه علمیه امامزاده فضل، در مدارس نمونه و شاهد شهر بهبهان، گفت: علاوه بر برپایی نمازهای جماعت روزانه، اساتید حوزه با حضور در مدارس نمونه، تیزهوشان و شاهد و ارتباط با دانش آموزان، سیمایی از طلبگی را در ذهن آنها ترسیم کردند و حضور مستمر آنان موجب ایجاد ارتباط موثر با دانش آموزان شد.

مدیر مدرسه علمیه امامزاده فضل بهبهان، ایجاد حلقه وصل میان مدارس، مساجد و هیئات را از دیگر برنامه های این مدرسه در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای جوان خواند و اظهار داشت: اداره هیئت ها، تحت عنوان هیئات عاشورایی تحت اشراف اساتید حوزه و ایجاد ارتباط میان این سه رکن مهم آموزشی و فرهنگی یعنی مدرسه، مسجد و هیئت اقدام بسیار مهمی جهت شناسایی نیروهای نخبه و هدایت آنها به مدارس علمیه در راستای طرح جذب محوری حوزه می باشد.

وی در پایان با اشاره به تغییر دیدگاه برخی افراد نسبت به ورود دانش آموزان نخبه به مدارس علمیه، گفت: ارتباط مستمر حوزویان با دانش آموزان و محیط های آموزشی، شناخت صحیحی به افراد نسبت به تحصیل در حوزه های علمیه خواهد داد و این مهم همواره سرلوحه فعالیت های مبلغان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha