دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 357339
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
محمد بزرگیان خوزستان

حوزه/ عضو شورای معاونین حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به تعداد ورودی جدید در مدارس علمیه این استان گفت: تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر در مرحله آزمون، گزینش و مصاحبه ورودی مدارس علمیه، موفق به کسب امتیازات لازم شده و إن شاءالله پس از برگزاری دوره تهذیبی آمار نهایی پذیرفته شدگان ورود به حوزه اعلام می شوند.

حجت الاسلام محمد بزرگیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اجرای طرح جذب محوری در مدارس علمیه استان خوزستان، با هدف ورود جوانان و نوجوانان نخبه علمی به حوزه های علمیه، بیان داشت: این طرح به مدارس علمیه خوزستان اعلام شد و به طور ویژه ۸ مدرسه علمیه به عنوان مجری اصلی این طرح تعیین شدند.

وی، با اشاره به الگو قرار گرفتن طرح جذب محوری ارائه شده از سوی حوزه علمیه خوزستان، در سطح کشور، ابراز داشت: چندی پیش شورای عالی حوزه علمیه کشور مصوبه ای در خصوص الگوی گرفتن حوزه های علمیه کشور از استان خوزستان جهت پیاده سازی این طرح ارائه دادند که إن شاءالله امید است اجرایی شدن آن گام موثری در ارتقای سطح کیفی حوزه های علمیه کشور باشد.

حجت الاسلام بزرگیان، اجرای الگوی جذب محوری را افقی روشن در پویایی حوزه های علمیه دانست و بیان داشت: در حقیقت شیوه علما سلف نیز بر همین اصل استوار بود که با شناسایی افراد مستعد و هدایت آنها به حوزه های علمیه، استعدادهای درخشان را در این زمینه شکوفا کنند.

عضو شورای معاونین حوزه علمیه خوزستان، یکی از ثمرات اجرایی شدن طرح«جذب محوری» را افزایش طلاب بومی در مدارس علمیه استان دانست و گفت: آمارها گویایی این نکته است که تا قبل از اجرای این طرح اکثر ورودی های مدارس علمیه را افراد غیر بومی تشکیل میداد که پس از موفقیت در اجرای طرح «جذب محوری» این آمار معکوس شد.

وی افزود: حضور طلاب بومی در مدارس شهرستان ها، توان آن مدارس در اجرای برنامه های تبلیغی و فرهنگی را به صورت چشمگیری افزایش میدهد؛ چرا که طلاب ضمن آشنایی کامل با شرایط و ویژگی های مناطق خود، در ایجاد ارتباط با افراد و تبلیغ موفق تر عمل می کنند.

حجت الاسلام بزرگیان، در پایان با اشاره به تعداد ورودی جدید در مدارس علمیه استان خوزستان بیان داشت: تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر در مرحله آزمون، گزینش و مصاحبه ورودی مدارس علمیه، موفق به کسب امتیازات لازم شده که پس از برگزاری دوره تهذیبی آمار نهایی پذیرفته شدگان ورود به حوزه اعلام می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha