سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
اجلاسیه مدیران خوزستان

حوزه/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان با هدف تبیین نحوه جذب طلاب مدارس علمیه و ارائه برنامه های سال تحصیلی ۹۵-۹۴، در مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان، صبح امروز با تلاوت آیاتی از قرآن توسط حجت الاسلام آلبکل آغاز و پس از آن، مدیران مدارس نمونه در پیاده سازی الگوی «جذب محوری»،  به ارائه فعالیت های خود در این رابطه پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان نیز در این اجلاس، نحوه ورود داوطلبان به مدارس علمیه را مهمترین گلوگاه جهت جذب بهترین ها به حوزه خواند و گفت: روش جدیدی که امسال از سوی حوزه، جهت حضور افراد مستعد به مدارس علمیه، اجرا شد حاصل یک سال تلاش مسئولان این بخش بود که خوشبختانه با همراهی وهمدلی مدیران مدارس علمیه استان، نتایج خوبی به ارمغان آورد.

حجت الاسلام محمد بزرگیان، معاون آمار و بررسی حوزه علمیه خوزستان نیز در ادامه این اجلاسیه، اجرای الگوی جذب محوری را افقی روشن در پویایی حوزه های علمیه دانست و بیان داشت: در حقیقت شیوه علما سلف نیز بر همین اصل استوار بود که با شناسایی افراد مستعد و هدایت آنها به حوزه های علمیه، استعدادهای درخشان را در این زمینه شکوفا کنند.

حجت الاسلام حسین دعاوی، مدیر مدرسه علمیه امام زاده فضل بهبهان هم از شناسایی و جذب دانش آموزان نخبه مدارس بهبهان خبرداد و گفت: با تشکیل حلقه های دانش آموزی در مدارس و مساجد که در راس ان طلاب و اساتید حوزه قرار داشتند موفق به جذب دانش آموزان ممتاز و نخبه مدارس شدیم.

در ادامه این اجلاسیه، حجت الاسلام عبدالحسین چنانی، مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شوش، با اشاره به پیاده سازی روش و الگوی جذب محوری در این مدرسه، عنوان داشت: عمده داوطلبین ورود به این مدرسه در سال های گذشته، از روستاهای اطراف بودند که پس از پیاده سازی این روش، تمایل بیشتری در جوانان شهر برای حضور به مدارس علمیه بوجود آمد و دو سوم ورودی های جدید از مرکز شهر هستند.

برپایه این گزارش، این اجلاسیه که هم اکنون در حال برگزاری است تا عصر امروز ادامه داشته و نوبت دوم آن به سخنان مدیران مدارس و ارایه راهکارهایی جهت اجرای نظام نوین آموزشی و دیگر مسایل حوزوی اختصاص دارد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha