سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: در زمان حاضر ظرفیت ها و امکانات حوزه های علمیه بی سابقه است و همین مسئله فرصت مناسبی را برای تحصیل و تعلیم طلاب فراهم آورده که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از شهرضا، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، ظهرامروز در آیین آغاز سال جدید تحصیلی مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا اظهار کرد: در خصوص منشأ رفتارهای انسانی نظریات و آراء مختلفی وجود دارد، اما آنچه ما را از خطا باز می دارد توجه به قرآن، روایات و میزان پذیرش وجدانی آن هاست.

وی در ادامه افزود: طرح نظریات جبری مطلق و جبر تاریخی با وجدان و روحیات انسان و تعالیم آسمانی وحی منطبق نیست، بلکه آنچه قابل پذیرش است، اختیار بشر به عنوان عالی ترین رکن عالم هستی است.

رئیس انجمن فقیه و حقوق حوزه تأکید کرد: اختیار در انسان زمینه رشد و تعالی شخصیت را فراهم می کند، بنابراین گرایش برخی افراد همچون طلاب به فراگیری علوم دینی، قدر و شأن آن را مضاعف می کند.

آیت الله علیدوست هدایت صحیح و تبلیغ کامل معارف دینی را از جمله مهم ترین وظایف طلاب برشمرد و گفت: تبلیغ شعائر دینی، در واقع ادامه رسالت انبیا و امامان معصوم(ع) است، بنابراین باید تلاش کنیم تا این رسالت به بهترین نحو انجام شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه، پایبندی به اصول و تعالیم تربیتی دینی در حوزه های علمیه را لازمه موفقیت طلاب در طول دوران تحصیل و تبلیغ برشمرد و عنوان کرد: اهتمام به فراگیری علوم دینی در سایه تهذیب و تزکیه، طالبان علم را به درجه ای می رساند که بنا برا روایات، برخی از انبیای الهی در روز قیامت به مقام آن ها غبطه می خورند.

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه تصریح کرد: جایگاه والا و نقش بسیار حساس طلاب و عالمان دینی در جامعه، باعث شده تا آن ها به مهم ترین ارکان فرهنگی جامعه تبدیل شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha