چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ سامانه آمایش حوزه به ارتقا سطح کارکردهای حوزه های علميه در ابعاد مختلف آموزشی٬ پژوهشی٬ تبليغی، تهذیبی، مدیریتی و اجرایی کمک شایانی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، کارگاه آموزشی سامانه آمایش حوزه علمیه، ویژه نمایندگان مدارس علمیه سراسر استان خوزستان، امروز در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان برگزار شد.

مهندس مجتبی یوسفی، مدیر اجرایی سامانه آمایش حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به ضرورت و اهمیت استفاده از این سامانه، بیان داشت: اجرای این طرح به ما شناخت کافی جهت آگاهی از وضعیت موجود در تمامی ابعاد حوزه های علمیه را می دهد و برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از ظرفیت های حوزه را تسهیل می کند.

مهندس یوسفی ادامه داد: این سامانه به ارتقا سطح کارکردهای حوزه‌های علميه در ابعاد مختلف آموزشی٬ پژوهشی٬ تبليغی، تهذیبی، مدیریتی و اجرایی کمک شایانی می کند.

مدیر اجرایی سامانه آمایش در خوزستان،  گردآوری اطلاعات در این سامانه را در دو محور درونی و بیرونی حوزه علمیه دانست و گفت: برای دستیابی به شناخت کامل از وضعیت استعدادها و ظرفیت درونی حوزه تا آخر شهریور ماه، فرآیند کاملی جهت گردآوری اطلاعات انجام خواهد گرفت.

وی  در پایان گفت: گردآوری داده های بیرونی از جمله وضعیت فرهنگی و مسائل مرتبط آن، جمعیت، ویژگی‌های اجتماعی و جغرافیایی مناطق در کنار اطلاعات درونی حوزه همچون تعداد طلاب و اساتید و ظرفیت های آنها برای ما مشخص می کند که در آینده در هر منطقه چه تعداد طلبه باید تربیت شود و در چه عرصه هایی اقدام به فعالیت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha