یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علم الهدی - مدرسه علمیه قاسم بن الحسن تهران

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) با ابراز تاسف از وقوع ظلم و جنایت در جهان به اسم آزادی و حقوق بشر، گفت: تا زمانی که همه درها را به روی غربی ها باز نکرده و استقلال خویش را کنار نگذاریم، از ما راضی نمی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر علم الهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه یکی از مظلوم ترین واژه ها در نزد سیاسیونِ دنیا واژه «حقوق بشر» است، گفت: واژه هایی مثل آزادی، عدالت، حقوق انسان ها و از این قبیل در مجامع بین المللی مظلوم واقع شده است.

وی با ابراز تاسف از این که «حقوق بشر» ابزاری در دست دشمنان بشریت برای پیشبرد اهداف شوم شان است، ابراز داشت: دشمنان اسلام و انسانیت با تعابیر غلط از حقوق بشر، افراد و حکومت هایی را که پایبند به گزاره های دینی و شریعت هستند، محکوم می کنند! اما وقتی به دلایل آنان رجوع می کنید، می بینید که بی منطق ترین و بی تمدن ترین افراد روی زمین همین ها هستند.

استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: ما در دنیای امروزی با دشمنانی روبرو هستیم که حقوق بشر را ابزار سلطه قرار داده اند، لذا باید طبق فرمایش قرآن کریم که متدشناسی خوبی از دشمن در اختیار ما گذاشته است، عمل نماییم. قرآن کریم می فرماید «­هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا به طور کامل تسلیم خواسته‌های آن ها شوی، و از آنان پیروی کنی». بنابراین طبق فرمایش صریح خداوند متعال، یهود و نصاری تا زمانی که ما همه درها را به روی آنان باز نکرده و از آنان معذرت خواهی نکنیم و استقلال و آزادی خویش را کنار نگذاریم، از ما راضی نخواهند شد.

مدیر موسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) تهران با بیان این که حقوق بشری که ما به دنبال آن هستیم تضمین کننده­ی کرامت انسان هاست، افزود: حقوق بشر از دیدگاه اسلام با فطرت انسان ها هماهنگی دارد و آزادی که غربی ها از آن دم می زنند به معنای واقعی کلمه یعنی بی بند و باری و دقیقاً ضد کرامت انسان هاست، در حالی که رنگ و لعاب حقوق بشری به آن می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی تصریح کرد:  انسان ها آزادند، ولی آزادی مشروط نه آزادی مطلق. ما آزادیم، اما به شرطی که آزادی های دیگران را بر هم نزنیم. ما آزاد نیستیم به نفس خویش ظلم کنیم و خودکشی کنیم! چیزی که در غرب از آن به عنوان آزادی، دفاع می کنند.

وی در پایان با ابراز تاسف از وقوع ظلم و جنایت در جهان توسط غربی ها آن هم به اسم آزادی و حفظ حقوق بشر، گفت: در واقع «حقوق بشر» در منطق غربی ها ابزاری بیش نیست تا به واسطه­ آن آدم کشی ها، جنایت ها و ظلم های خود را توجیه کنند. در حالی که حقوق بشر در منطق اسلام از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تا جایی که ما را درباره­ی حفظ حقوق همسایه ها و حتی احترام به حقوق حیوانات و گیاهان توصیه أکید فرموده است.

مدیر موسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) تهران با اشاره به ادعاهای دروغین حقوق بشری در غرب، افزود: هیچ مکتبی همچون مکتب اسلام برای بشریت کرامت انسانی قائل نیست. چرا که اسلام حتی برای تک تک سلول های بدن حقوقی در نظر گرفته است و به انسان اجازه ضربه زدن به خود و اعضای بدنش را نمی دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha