سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
عرفه

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه مراسم روحبخش دعای عرفه در نقاط مختلف استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام سعید مهدوی امین، در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری دعای عرفه، گفت: دعای عرفه دعای منسوب به حضرت ابا عبدالله حسین(ع) است و این دعای روحبخش، زینتی برای عبادات و خلوت شیعیان محسوب می شود.

وی با اشاره به این که دعای عرفه در مراسم وحدت بخش حج و صحرای عرفات هم با حضور حجاج قرائت می شود، افزود: امروز باید با برنامه ریزی های منظم، نوای این دعای روحبخش در سراسر ایران اسلامی و حتی کشورهای اسلامی طنین انداز شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این که با تلاش دستگاه های مرتبط در زمینه برگزاری مراسم دعای عرفه، تمهیدات لازم اندیشیده شده است، گفت: دعای روحبخش عرفه در مصلی ها، گلزارهای شهدا و مساجد استان لرستان برگزار خواهد شد.

در ادامه، بازوند مدیر کل صدا و سیمای استان لرستان نیز با اشاره به پخش زنده مراسم دعای عرفه از شبکه رادیویی و تلویزیونی استان، گفت: مراسم دعای عرفه در مصلی الغدیر به صورت زنده پخش خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان هم در این جلسه از برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه در ۱۰بقعه و امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: در تمام امامزاده های مراکز شهرستان ها این دعا برگزار خواهد شد و در این خصوص برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

حجت الاسلام فرزاد منصوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد نیز در این جلسه گفت: ساعت 14:30 روز چهارشنبه، اول مهر ماه مصادف با ۹ذی الحجه دعای عرفه به صورت شاخص در مصلی الغدیر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی شرکت ۵هزار نفر از مردم خرم آباد در این مراسم افزود: امیدواریم دعای عرفه با شکوه و نظم خاصی در استان لرستان برگزارشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha