یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
علی عباسی - مدیر حوزه قزوین

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: در هر مناظره و مباحثه علمی که از سوی مأمون تشکیل می شد، امام جواد(ع) پیروز مباحث و مناظره های علمی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در قزوین با اشاره به این که علم و دانش الهی امام جواد(ع) بسیار مورد توجه دانشمندان و مردم آن زمان قرار داشت، اظهار کرد: در دوره پیشوای نهم بحث علم آموزی و اهمیت به علم بسیار رواج داشت، اما حاکمان وقت به دنبال این بودند که با برگزاری مناظرات علمی بین امام جواد(ع) و علمای آن زمان، ایشان را شکست دهند، اما همواره خود متحمل شکست می شدند.

وی با تأکید بر این که علم امام(ع) برای مردم، علما و دانشمندان آن زمان بسیار تعجب آمیز بود، تصریح کرد: در هر مناظره و مباحثه علمی که از سوی مأمون تشکیل می شد، امام جواد(ع) پیروز مباحث و مناظره های علمی بودند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: امام جواد(ع) بنا به روایات در سن 7 سالگی و یا در 9 سالگی به امامت رسیدند و این زمانی است که حضرت به سن بلوغ نرسیدند و این مهم جایگاه والای علمی و معنوی امام را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: آحاد جامعه  به خصوص نسل نوجوان و جوان ما باید امروز در راه کسب کمالات و علم آموزی بکوشند و در دنیای تشنه علم امروز بتوانند بشریت را به سوی علم حقیقی راهنمایی کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha