یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
علی عباسی - قزوین

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین با بیان این که پاسداشت علمای ربانی موجب می شود جامعه با فکر و اندیشه آنها زنده بماند، گفت: بزرگداشت علما، در واقع ارج نهادن به جایگاه علم و معرفت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در نشستی با مسئولان ستاد بزرگداشت آیت الله شیخ هاشم مدرس قزوینی(ره)،  اظهار داشت:  خوشبختانه چند سالی است که در شهر دارالمومنین قزوین همایش نکوداشت برای علما و فرهیختگان برگزار می شود که این مهم سبب می شود جوانان بیشتری در این مسیر ارزشمند قرار گیرند.

وی، بررسی شرح حال علما را برای همگان به خصوص دانشگاهیان و حوزویان ضروری عنوان کرد و افزود: مطالعه و آشنایی با فراز و نشیب زندگی علما و دانشمندان موجب پی بردن به رمز و راز موفقیت آنها می شود و می تواند الگوی مناسبی برای قشرهای مختلف جامعه باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین با بیان این که پاسداشت جایگاه والای علمای ربانی موجب می شود جامعه با فکر و اندیشه آنها زنده بماند، تصریح کرد: برگزاری همایش های بزرگداشت علما، در واقع ارج نهادن به جایگاه علم و معرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، نقش و جایگاه علمی آیت الله شیخ هاشم مدرس قزوینی را بسیار والا دانست و ابرازداشت: ایشان از اساتید مقام معظم رهبری بوده اند و خصوصیات علمی برجسته ای داشتند؛ این همایش می تواند ابعاد زندگی وحوزوی این عالم ربانی را بیش از پیش به آحاد جامعه به ویژه جوانان نشان دهد.

گفتنی است، همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ هاشم مدرس قزوینی(ره)، مهرماه، در قزوین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha