شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
امام جواد

حوزه/ امام جمعه تیران گفت:‌ هراس دشمنان از گسترش اسلام ناب، سبب شهادت امام جواد(ع) در سن جوانی شد.

حجت الاسلام  علیرضا طاحونی‏، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» با تسلیت ایام شهادت امام جواد(ع) اظهارکرد: انسان به هر میزان که نسبت به پیامبر(ص) و ائمه(ع) معرفت داشته باشد به همان میزان نیز عاقبت بخیر می شود.

وی افزود: شیعیان به فراخون شان و درک فردی در مقاطع زمانی  مختلف از درگاه معصومین بهره می برند و سعادت دنیا و آخرت خود را رقم می زنند.

امام جمعه تیران، به شخصیت امام جواد(ع) اشاره کرد و بیان داشت: در کودکی علم این امام بزرگوار در منظر دوست و دشمن دیده می شد که چه دریایی از علم و معرفت را دارد.

وی شهادت امام جواد(ع) در سن جوانی را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: هراس دشمنان در گسترش دین سبب شهادت امام جواد(ع) در سن جوانی شد، زیرا دشمنان تحمل فعالیت های دینی ایشان را بیش از 25 سالگی نداشتند.

حجت الاسلام طاحونی ، ازدواج با دشمن ترین افراد را یکی از ابعاد مهم زندگی امام جواد(ع) اعلام کرد و گفت: برای گسترش دین ائمه(ع) از روش های مختلفی استفاده می کردند که ازدواج با خاندان های مختلف دلیلی بر همین ادعا است.

وی ادامه داد: مامون عباسی برای اینکه بتواند از روند زندگی  این امام همام خبر داشته باشد این وصلت را پیش آورد و اهداف دیگر خود را دنبال نمود، اما امامت سرآمد مقام های دنیایی است و امام جواد(ع) این موضوع را به نفع اسلام و به بهترین وجه مدیریت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha