پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: داعش، النصره و گروه های تکفیری مانند میکروب هایی هستند که به جسم اسلام حمله کرده اند و مسلمانان باید این میکروب ها را از پیکر جهان اسلام پاک کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، در دیدار هیئتی از خبرنگاران مصری، با بیان این که دین یعنی نظام حیات، اظهار داشت: دین بر اساس آنچه در قرآن کریم آمده به معنی نظام زندگی است و دین انسان ها آن نظامی است که در حیات خود از آن پیروی می کند.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات جهان اسلام، ابراز داشت: کسانی مشکلات کنونی جهان اسلام را به وجود آورده اند که ادعای اسلام دارند، اما دین این افراد، دین هوااست نه دین خدا.

وی افزود: این افراد به خواسته ها و هوای نفس خود لباس دین می پوشانند و آن را به عنوان دین به مردم عرضه می کنند.

آیت الله اراکی تأکید کرد: دین محمد(ص)، دین عدل و محبت است و دینی است که راه و روش زندگی را به مردم نشان می دهد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: داعش، النصره و گروه های تکفیری مانند میکروب هایی هستند که به جسم اسلام حمله کرده اند و مسلمانان باید این میکروب ها را از پیکر جهان اسلام پاک کنند.

 وی همچنین افزود: رسانه ها و خبرنگاران نقش بسیار بزرگی در شرایط کنونی جهان اسلام در روشنگری جامعه اسلامی ایفا می کنند.

براساس اعلام روابط عمومی مجمع تقریب، در این نشست اعضای هیئت رسانه ای مصر سئوالاتی را پیرامون مسائل مهم جهان اسلام به ویژه در زمینه تقریب مطرح و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha