جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ این مرجع تقلید موحدان واقعی را ائمه اطهار(ع) دانستند و گفتند: موحد واقعی امام معصوم(ع) است؛ نه وهابیان آدم کش که مصیبت های بسیاری را به نام اسلام درست کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به بندهایی از دعای روز عرفه، اظهار داشتند: امام حسین(ع) در این دعا فرموده است: «کَیْفَ یُسْتَدَلُّ عَلَیْکَ بِما هُوَ فى وُجُودِهِ مُفْتَقِرٌ/چـگـونـه استدلال شود بر وجود تو به چیزى که خود آن موجود در هستیش نیازمند»، «اِلَیْکَ اَیَکُونُ لِغَیْرِکَ مِنَ الظُّهُورِ ما لَیْسَ لَکَ حَتّى یَکُونَ هُوَ الْمُظْهِرَ/ بـه تـو اسـت و آیـا اسـاساً براى ما سواى تو ظهورى هست که در تو نباشد تا آن وسیله ظهور تو»، لَکَ مَتى غِبْتَ حَتّى تَحْتاجَ اِلى دَلیلٍ یَدُلُّ عَلیْکَ وَمَتى بَعُدْتَ حَتّى/ گـردد تـو کـِى پـنـهان شده اى تا محتاج بدلیلى باشیم که به تو راهنمائى کند و چه وقت دور مانده اى تا»، تَکُونَ الاْ ثارُ هِىَ الَّتى تُوصِلُ اِلَیْکَ عَمِیَتْ عَیْنٌ لا تَراکَ عَلَیْها/ آثار تو ما را به تو واصل گرداند کور باد آن چشمى که تو را نبیند که مراقب»، «رَقیباً وَخَسِرَتْ صَفْقَهُ عَبْدٍ لَمْ تَجْعَلْ لَهُ مِنْ حُبِّکَ نَصیباً اِلهى اَمَرْتَ/ او هـسـتـى و زیـان کـار بـاد سوداى آن بنده که از محبت خویش به او بهره اى ندادى».

این مرجع تقلید با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره ائمه (ع)، ابراز داشتند: امامان معصوم(ع) در دعاهای خود به رشته ای از مسائل عرفانی و فلسفی اشاره کرده اند که عقل بشر آن روز متوجه آن نمی شد و فلاسفه پس از گذشت سال ها از بحث و تدریس متوجه آن شده اند.

ایشان خاطرنشان ساختند: امامان معصوم(ع) علم خود را از بشر نیاموختند؛ چراکه مدینه آن روز، هرگز شامل این علم ها نبود؛ چراکه دوران معاویه بود و این مباحث در آن زمان وجود نداشت.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: ائمه اطهار(ع) نزد کسی درس نخوانده اند و این ادعیه و سخنان، نشان دهنده امامت آنان می باشد.

معظم له بیان داشتند: آیا در غیر شیعه این امامان، این آثار و این ادعیه و سخنان وجود دارد؟ فقط مکتب شیعه است که از چنین انسان ها و مباحث غنی برخوردار است.

این مرجع تقلید موحدان واقعی را ائمه اطهار(ع) دانستند و ابراز داشتند: موحد واقعی امام معصوم(ع) است؛ نه وهابیان آدم کش که مصیبت های بسیاری را به نام اسلام درست کرده اند.

ایشان خاطرنشان ساختند: وهابیون به نام اسلام کشورها را با خاک یکسان کرده و بعد می گویند که ما موحد هستیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha