جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی - عمامه گذاری

حوزه/ ۳۴ نفر از طلاب جامعه المصطفی به دست حضرت آیت الله سبحانی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) ملبس شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له پیش از ظهر امروز در مراسم جشن تلبس طلاب جامعة المصطفی که در مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام غدیر و تسلیت به بازماندگان حادثه منا، اظهار داشتند: آل سعود نمی تواند این لکه ننگ را حتی با آب دریا پاک کند.

ایشان ابراز داشتند: این لکه ننگ بر پیشانی حکومت آل سعود تا ابد ماندگار خواهد شد و خداوند متعال خود می داند که چگونه ظالمین را مجازات نماید.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 67 سوره مائده، خاطرنشان ساختند: این آیه بیانگر واقعه ای بسیار بزرگ بوده و حضرت حق در آن فرموده است که دین شما را با غدیر کامل و نعمت را بر شما به پایان رساندیم.

حضرت آیت الله سبحانی افزودند: این آیه بنابر ادعای برخی از مفسران، بیانگر مباحث جهاد و ربا نیست؛ بلکه اینگونه مسائل در آیات دیگر قرآن ذکر شده است؛ ولی حقیقت آن است که این آیه به بیان حادثه مهم و عزیزی می پردازد.

معظم له تصریح کردند: خداوند متعال به پیغمبر(ص) فرموده است که وظیفه تو، ابلاغ آیه اکمال دین است که همان واقعه غدیر می باشد.

ایشان اظهار داشتند: شایسته بود که در این مراسم سوگندنامه ای نیز از سوی طلاب قرائت می شد تا این عزیزان متعهد می شدند تا شرایط این لباس را رعایت کرده و برای تثبیت اسلام اسلام و ترویج دین در کشورهای خود کوشیده و به غیر از حضرت حق، از هیچ شخصی در ابلاغ دین ترس و واهمه نداشته باشند.

این مرجع تقلید خطاب به طلاب المصطفی ابراز داشتند: تا به امروز بسیاری از فعالیت ها بر شما حلال بود؛ اما پس از تلبس به لباس مقدس روحانیت، مباحثی که با شئونات طلبگی منافات دارد، بر شما حرام خواهد شد.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان ساختند: شما با تلبس به این لباس و حضور در کشور خود می توانید به گسترش اسلام کمک کنید.

این استاد درس خارج حوزه تصریح کردند: رفتار و کردار مناسب می تواند مردم را به دین اسلام علاقمند نماید.

معظم له با بیان این مطلب که امروز بزرگترین کشور اسلامی، اندونزی است، بیان داشتند: اسلام در این کشور از طریق تجار مسلمان گسترش پیدا کرده است؛ بنابراین شما طلاب جامعة الصطفی نیز می توانید با رفتار خود به تبلیغ دین اسلام پرداخته و مایه زینت حضرت ولی عصر(عج) باشید.

گفتنی است در این مراسم سی و چهار نفر از طلاب جامعة المصطفی از ده کشور به دست حضرت آیت الله سبحانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha