سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: زندگی زاهدانه، از خصوصیات شاخص مرحوم آیت الله خزعلی بوده و در زندگی برای خود مالی جمع نکرده و همگان را به زندگی طلبگی دعوت می کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به خصوصیات بارز مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی اشاره کردند و گفتند: توکل، یکی از ویژگی های بارز آن مرحوم بود و این مرد در مقابل مشکلات خم به ابرو نمی آورد.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: زندگی زاهدانه، دومین خصوصیت شاخص مرحوم آیت الله خزعلی بوده و در زندگی برای خود مالی جمع نکرده و همگان را به زندگی طلبگی دعوت می کردند.

ایشان ابراز داشتند: معمولا هرسال در روز تولد حضرت زهرا(س) ما را به منزل خویش دعوت می کرد و زندگی زاهدانه ایشان را به چشم دیده ایم.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این مطلب که مرحوم آیت الله خزعلی علاقه وافر به انقلاب داشت، خاطرنشان ساختند: همگان از علاقه و تلاش های ایشان برای انقلاب اسلامی مطلع هستند و در این زمینه ورود نخواهیم کرد.

این استاد درس خارج حوزه تصریح کردند: ایشان در ادبیات عرب استاد بودند و ندیدیم که کلمه ای را به غلط تلفظ کنند.

معظم له در پایان بیان داشتند: علاقه به قرآن و نهج البلاغه، از دیگر ویژگی های مرحوم آیت الله خزعلی بوده و با همین علاقه توانستند قرآن را حفظ نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha