سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفت: نباید اجازه دهیم زمینه برای فعالیت دشمن آماده و فراهم شود، این مسئله جنبه دینی و سیاسی دارد و ما برنامه دقیقی برای حضور علمای صاحب نام در شهرستان ها نداشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، به تبیین اهمیت علم آموزی در اسلام و لزوم بهره مندی از علما و بزرگان دینی پرداختند.

ایشان با بیان تفاوت ارزش عالم و عابد نزد خدای متعال تاکید کردند: یک عابد تنها به فکر خویش است، ولی عالم علاوه بر اینکه به اعمال خودش فکر می‌کند، به فکر دیگران نیز هست و زمینه هدایت آنان را نیز فراهم می آورد که این برای شیطان بسیار سنگین است.

معظم له با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) گفتند: در این گونه روایات شیعه را یتیم فرض می‌کنند، چرا که دسترسی به امام و پیشوای خود، نداشتند و نمی‌توانستند از حضرات معصومین استفاده کنند، در چنین شرایطی ارزش این عالم بالاتر از ارزش هزار عابدی است که تنها در خانه و کار خودش مشغول عبادت است.

معظم له یادآور شدند: نباید اجازه دهیم زمینه برای فعالیت دشمن آماده و فراهم شود، این مسئله جنبه دینی و سیاسی دارد و در چنین شرایطی وجود عالم، آگاه، دشمن‌شناس و عقیده‌شناس دارای ارزش بالایی است.

این مرجع تقلید عنوان کردند:‌ کسانی که در حوزه قم، مشهد و نجف و حوزه‌های دیگر مشغول تحصیل هستند، قدر خود را بدانند، البته به شرطی که چیزی که فرا گرفتند، به دیگران نیزبیاموزند.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به وضعیت برخی شهرها و کمبود عالم در بعضی شهرستان ها گفتند: برخی از شهرها از عالم خالی شده، زیرا برنامه‌ریزی صحیح نبوده است، بنابراین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد که علما و روحانیون در شهرها حضور داشته باشند و مردم را با معارف دینی آشنا نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha