پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
شیعیان و اهل سنت هندوستان ، نماز مشترک

حوزه/ شیعیان و اهل سنت هندوستان در یک حرکت وحدت بخش، نماز مشترک اقامه کردند تا پیام اتحاد را به جهان مخابره کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» وحدت اسلامی از نکات کلیدی برای حرکت مسلمانان به سوی تمدن نوین اسلامی است؛ موضوعی که دشمنان اسلام به خوبی آن را دریافته اند، از همین رو تمام تلاش فکری و رسانه ای خود را برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام به کار بسته اند و این اندیشه خبیثانه را از طرق مختلف به ویژه راه اندازی گروه های تکفیری دنبال می کنند.

در این میانه، هوشمندان امت اسلامی با آگاهی دقیق از طراحی دشمنان، حرکت های مختلفی را برای وحدت اسلامی در نظر می گیرند؛ این حرکت ها در هند و پاکستان که دشمنان برای تربیت نیروهای افراطی و تکفیری در آن کشورها برنامه ریزی کرده اند، اهمیت بیشتری پیدا می کند. در همین راستا اخیرا مسلمانان شیعه و سنی در شهر لکهنو هندوستان دست به برپایی نماز مشترک کردند که بازتاب خوبی در فضای اجتماعی اش داشت به طوری که حسینیه سبطین آباد در شهر لکهنو مركز استان اوتارپرادش هندوستان شاهد برگزاری نماز مشترک بی‌نظیری بود.

این نماز با حضور چشمگیر شیعیان و سنی‌ها به صورت مشترک برگزار شد تا پیام اتحاد را به جهان مخابره کند. این مراسم بخشی از برنامه ابتکاری مسلمانان هندی به نام «دوشادوش» برای گسترش اتحاد بین مسلمانان بود. شیعیان و سنی‌ها توافق کرده بودند که نماز در «حسینیه سبطین آباد» که یک مکان شیعی به حساب می‌آید به امامت یک روحانی سنی مولانا شهزاد برگزار شود. هر یک از نمازگزاران ضمن اقتدا به امام جماعت مشترک، جزئیات نماز را طبق قوانین مذهب خود به جا آوردند.

شایان ذکر است، مسلمانان شیعه و سنی قبلا از مراجع مختلف دنیای اسلام برای برگزاری چنین نماز مشترکی اجازه گرفته بودند. به علاوه بسیاری از علمای شیعه و سنی شهر از این ابتکار استقبال کردند. محمد حیدر یکی از برگزارکنندگان اصلی این برنامه گفت هدف این مراسم ترویج «برادری» بود که روح واقعی اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha