دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حادثه منا

حوزه/ مراسم گرامیداشت جانباختگان حادثه تأسف‌بار منا با حضور نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران، و بستگان جان باختگان حادثه منا، در شبستان کربلای این مکان مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این مراسم معنوی  پس از اقامه نماز عشاء با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و با شعرخوانی دو تن از شعرای جوان کشورمان دنبال شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نیا از اساتید حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت.

وی، ضمن تسلیت حادثه منا به بازماندگان جان‌باختگان این حادثه غم انگیز، دولت سعودی را عامل اصلی این حادثه دانست و خواستار رسیدگی جدیّ تر مسئولین شد.

در حاشیه این مراسم، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت این رویداد غم‌بار، اظهارداشت: یادواره جان باختگان حادثه منا، به منظور بزرگداشت کشته‌شدگان این واقعه و تبیین بی‌کفایتی آل سعود در میزبانی ضیوف الرحمن برگزار شده است.

حجت الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به حادثه دلخراش منا و کشته و زخمی شدن زائران در کنگره عظیم حج، تصریح کرد: با توجه به جایگاه قدسی مسجد در اسلام و در کانون تمدنی دنیای امروز، مسجد مقدس جمکران نمی تواند از اتفاقات و حوادثی که در دنیای اسلام رخ می‌دهد، بی تفاوت باشد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: اگر بخواهیم مسجد، طراز جهانی در اسلام باشد، باید نسبت به آنچه که در دنیای امروز اتفاق می‌افتد، چه از لحاظ محتوایی و چه از لحاظ برنامه ای ورود جدی داشته باشد.

خاطرنشان می شود: همزمان با عید سعید قربان و در مناسک حج امسال بیش از 4 هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام در منا به دلیل بی‌کفایتی و سوء مدیریت آل سعود جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام  313/17

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha