شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حادثه منا

حوزه/ حوزه علمیه استان یزد به منظور هم دردی با خانواده قربانیان فاجعه منا مراسم یادبودی را با حضور علما، روحانیون و طلاب حوزه استان در کنار قبور شهدا برگزار می کند.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد، در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد اظهار داشت: حوزه علمیه استان در صدد بود به مناسبت عید سعید غدیر خم کاروان شادی با حضور علما، روحانیون و طلاب یزدی در سطح شهر یزد راه اندازی کند، اما به منظور همدردی با خانواده قربانیان فاجعه منا و به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین محکومیت جنایت رژیم آل سعود در قتل عام هزاران مسلمان در منا، مراسمی با حضور روحانیون و طلاب مدارس علمیه سراسر شهرستان یزد در کنار قبور شهدا در خلدبرین یزد برگزار می شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه شهدا شمع محور بشریت هستند و ما باید با جمع شدن به دور این شمع از برکات آن ها استفاده کنیم گفت: در این مراسم برای زنده نگه داشتن یاد شهدا، سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر یزد نیز خاطراتی از روزهای جنگ را برای طلاب بیان می کنند.

وی در بخش دیگر ی از سخنان  خود با اشاره به ضرورت بررسی ابعاد مختلف حادثه منا، توسط جوامع بین المللی گفت: این فاجعه دردناک، حجت را بر همه کشور‌ها تمام کرده و نشان می‌دهد رژیم خائن آل‌سعود، صلاحیت اداره خانه خدا را ندارد و امت اسلام باید دست این خاندان فاسد صهیونیستی را از سرزمین وحی کوتاه کنند.

وی با اشاره به اینکه این حوادث فقط با حمایت‌های دائمی آمریکا از این رژیم دیکتاتور علیه مسلمانان جهان رخ می‌دهد، ادامه داد: اگر کشورهای مختلف اسلامی بر سکوت خود در برابر این فجایع ادامه دهند، در آینده نیز باید منتظر شنیدن خبر کشته شدن شماری از مسلمین به بهانه‌های مختلف توسط عربستان باشیم.

حجت الاسلام حسینی راد خاطرنشان کرد: طلاب یزدی نیز به منظور محکوم کردن رژیم آل سعود، پنجشنبه 9 مهرماه، از ساعت 7  تا 8 تجمع اعتراض آمیز مردمی در جوار شهدای خلدبرین یزد برگزار می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha