جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد کارگر شورکی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: آل سعود با بی کفایتی در اداره حرمین شریفین، هم به مردم عربستان و هم به مسلمانان ضربه زده اند و باید با آنان برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، در اولین اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به فاجعه منا، گفت: آل سعود با بی کفایتی در اداره حرمین شریفین، هم به مردم عربستان و هم به مسلمانان ضربه زده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با ابراز تأسف از این که بنگاه های خبری آل سعود و طرفداران غربی آنها در طول یک هفته گذشته واقعیات مربوط به فاجعه منا را وارونه جلوه داده اند، اظهار کرد : از جامعه جهانی انتظار می رود این جنایت هولناک را محکوم کنند.

وی تصریح کرد : سئوالات بی پاسخ بسیاری پیرامون این فاجعه وجود دارد که هنوز حاکمان نالایق عربستان سعودی به آنها پاسخ نداده اند،  از جمله این سئوالات می توان به این که چرا راه را برحجاج بستند؟ چرا در حین فاجعه و در ساعات اولیه به آسیب دیدگان امدادرسانی نکردند؟، چرا در شناسایی اجساد تعلل می کنند؟، چرا چندین واقعه هولناک همچون سقوط جرثقیل، آتش سوزی در چادرهای مصری ها در منا پس از فاجعه عید قربان، آتش سوزی در هتل در حج امسال امنیت جانی حاجیان را به خطر انداخت؟، اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی افزود: بانوان حوزوی یزد همچون دیگر مردم مسلمان ایران، این فاجعه را محکوم می کنند و با حضور در اجتماعات خودجوش مردمی که در برخی نقاط برگزار شده، انزجار خود را از این جنایت به گوش جامعه جهانی رسانده و خواستار پیگیری هر چه سریعتر موضوع  از سوی دولت مردان جمهوری اسلامی ایران و پیشگیری از چنین حوادثی در سال های آینده هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha