سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حمید صرامی

حوزه/ مشاور ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: نسل امروز دارای اطلاعات بسیار زیاد و قدرت پردازش کمی است؛ باید هر کاری که می تواند این خلاء را ایجاد کند و باعث شود که جوانان ما به سمت مُسکن ها بروند را از بین ببریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر حمید صرامی عصر امروز در نشست علمی ویژه روحانیون مستقر در مجتمع فرهنگی نور قم، گفت: روحانیت مرجع ترین و اصلی ترین گروهی است که مردم در هر حوزه ای به آنها احتیاج دارند و به آنها نیز اعتماد دارند؛ به همین خاطر برگزاری جلساتی که متخصصین علوم مختلف به تبیین مسایل مختلف و تخصصی، برای طلاب می پردازد، بسیار مهم است.

وی افزود: برخی هنوز به اهمیت و زمینه های کارهای فرهنگی پی نبرده اند و تصور می کنند که کارهای فرهنگی بی ثمر است و باید همیشه با قدرت قهریه با جریانات و آسیب های فرهنگی برخورد کرد.

صرامی بیان کرد: نگاه امام راحل جلوگیری و پیشگیری از مفاسد از جمله اعتیاد را لازم می داند؛ علاوه بر اینکه ایشان این امر را یک جریان کاملا حکومتی نیز می دانند.

مشاور ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: روحانیون در این عرصه فرهنگی و در زمینه فعالیت های پیشگیری نقش بسیار مهمی دارند ولی البته نباید همه این مسئولیت ها را به دوش روحانیون گذاشت و از آنها تنها انتظار داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دیدگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری، دو بحث نابودی نسل و نفوذ غرب از جمله مولفه های آسیب شناسی اعتیاد است؛ به همین خاطر باید در این دو عرصه تلاش کرد تا معضلات فرهنگی از جمله اعتیاد رفع شود.

وی افزود: در گذشته نه چندان دور دو دسته افراد در جامعه حضور داشتند؛ اول نسلی که در آن یک گروه خوب و یک گروه بد بودند، ولی در این عصر مردم و جوانان و این نسل به شدت در حال تغییر رویکرد در زندگی بودند.

صرامی بیان کرد: خانواده های در حال تغییر در یک منزل زندگی می کنند، ولی دیداری با هم ندارند؛ والدین و فرزندان در شبانه روز در ایران 17 دقیقه با هم ارتباط دارند.

مشاور ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت:  نکته دیگر بحث تغییرات فزاینده اجتماعی است؛ در قرن های گذشته اروپایی ها همه این رسانه ها را به مرور طی کردند یعنی قرن ها گذشت تا رسانه ها در غرب متحول شوند، ولی این تحول در ایران کمتر از 50 سال بوده است و امروزه که این شدت بسیار زیاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: به همین خاطر ترافیکی از داده ها در اختیار مردم و نسل جوان قرار می گیرد؛ از جمله 358 نوع ماده مخدر که در جوامع در دسترس است و هر روز نیز یک ماده جدید اعتیاد آور در دنیا ساخته می شود و از طریق خرده فرهنگ ها وارد زندگی ما می شود.

وی افزود: روحانیون باید این حوزه را به خوبی رصد کنند و در زمینه بازشناسی نسل امروز و حجم اطلاعات آنها، تلاش نمایند و به همین خاطر جوانان را بیمه کنند.

صرامی بیان کرد: مهمترین مشکلی که این رسانه ها و حتی مواد ایجاد می کنند، مساله اختلال روانی است، زیرا نسل امروز دارای اطلاعات بسیار زیاد و قدرت پردازش کمی هستند؛ هر کاری که می تواند این خلاء را ایجاد کند و باعث شود که جوانان ما به سمت مسکن ها می روند را از بین ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha