دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ سومین همایش ملی حدیث رضوی

حوزه/ دبیر همایش حدیث رضوی با اشاره به حضور بالای پژوهشگران با تحصیلات تکمیلی در این همایش گفت: این تعداد افراد که ۷۰ درصد پژوهشگران را تشکیل می دادند باعث شد تا ۳۰ درصد ازمقالات در سطح علمی و پژوهشی رتبه بندی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام رسول رضوی دبیر علمی همایش حدیث رضوی ظهر امروز در این همایش گفت: همایش سوم حدیث رضوی با محوریت بررسی روایات اعتقادی در احادیث رضوی برگزار شد.

وی افزود: پس از اعلام فراخوان و جمع آوری آثار در دبیرخانه، تعداد 109 مقاله به دبیرخانه رسید که در سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت و کار بررسی فرمی و محتوایی سطحی روی آثار انجام گردید.

حجت الاسلام رضوی بیان کرد: پس از ارزیابی در مرحله اول، 40 مقاله به مرحله دوم رسید و این تعداد اثر توسط 22 استاد مورد بررسی قرار گرفت؛ ارزیابی علمی و محتوایی از جمله مهمترین بخش هایی این مرحله بود.

وی با بیان این مطلب که 133 پژوهشگر آثار خود را به صورت فردی و مشترک به این همایش ارسال کردند، گفت: تعداد 70 مقاله توسط برادران و مابقی آثار توسط بانوان ارسال شده است.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به این مطلب که طلاب وپژوهشگران قم بیشترین آثار را به این همایش ارسال کرده اند، افزود: پس از قم، استان های مازندران و خراسان رضوی بیشترین تعداد آثار را به این همایش ارسال کردند.

دبیر علمی همایش با اشاره به حضور بالای پژوهشگران با تحصیلات تکمیلی در این همایش گفت: این تعداد افراد که 70 درصد پژوهشگران را تشکیل می دادند باعث شد تا 30 درصد ازمقالات در سطح علمی و پژوهشی رتبه بندی شود.

وی افزود: دین شناسی و مهدویت موضوعاتی بودند که بیشترین این مقالات در این دو حوزه تالیف شده؛ پس از آن، مباحثی نظیر خداشناسی، امامت، صفات الهی، قرآن و اعجاز از دیگر موضوعاتی بود که به آنها پرداخته شد.

حجت الاسلام رضوی خاطرنشان کرد:  متاسفانه در زمینه نبوت مقالهای به این دبیرخانه ارسال نشد و همچنین در زمینه موضوع انسان شناسی نیز مقاله ای به این همایش ارسال نشد که جای کار بیشتری در این عرصه وجود دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha