چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
ائمه(ع)

حوزه/ بهترین درس روز مباهله این است که قرآن بهترین الگوها را به ما معرفی می کند، بدون این که به اختلاف افکنی دامن بزند، ما می توانیم در شرایط کنونی درکمال احترام به معرفی بهترین الگوها یعنی اهل بیت(ع) بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی غلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اصفهان در خصوص اهمیت روز مباهله در تاریخ اسلام، گفت: یکی از مهمترین مستندات تشیع، آیه مباهله و ماجرای آن است که قرآن در آن تصریح می کند که فرزندان فاطمه زهرا(س) فرزندان پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) نیز جان پیامبر(ص) معرفی می شود.

 وی افزود شیوه ای که پیامبر(ص) با مسیحیان نجران برخورد و مباهله می کند، برای مردم مدینه از این جهت مورد توجه قرار می گیرد که اعلام می شود فقط همین پنج نفر باید در مباهله حضور  یابند. نکته قابل  توجه دیگر این است که مسیحیان نجران بر خلاف یهود، با پیامبر(ص) لجاجت نمی کنند، ولی در عین حال حاضر به مباهله هم نمی شوند.

این استاد دانشگاه افزود: بهترین درس روز مباهله این است که قرآن بهترین الگوها را  به ما معرفی می کند، بدون این که به اختلاف افکنی دامن بزند و این  مسئله نشان می دهد که ما می توانیم در شرایط کنونی درکمال احترام به معرفی بهترین الگوها یعنی اهل بیت(ع) بپردازیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha