سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد با تاکید بر نهادینه شدن مبانی اقتصاد مقاومتی در جامعه، گفت: روحانیون باید در این زمینه فعالیت جدی داشته باشند.

حجت الاسلام محمد فلاح، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد، با تاکید بر نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: درباره مصرف تولیدات داخلی  در قرآن  تاکید شده است یکی از اقسام سیطره و تسلط کفار بر مومنین سیطره اقتصادی و مصرفی است لذا تا جایی که در توان ما است می بایست از هر لحاظ خودمان را در این زمینه شکوفا کنیم تا دست بیگانه از سرمان کوتاه شود.

وی ادامه داد :  البته طبیعی است که هیچ کشوری صددرصد مواد مصرفی و کالاهای مورد نیاز خودش را تولید نمی کند اما نکته مهم و قابل توجه اینجا است که بسیاری از کالاهایی که در حال حاضر در کشور مصرف می شود نمونه داخلی دارد.

حجت الاسلام فلاح خاطرنشان کرد : رهبر معظم انقلاب، دولت را به عنوان بزرگترین مصرف کننده موظف به استفاده از نوشت افزار داخلی کردند که هنوز کامل رخ نداده  اگر این اتفاق بیفتد یک جهش اقتصادی صورت می گیرد و یا اقلامی چون برنج و چای که در داخل کشور با کیفیت خوب تولید می شود اگردر سبد کالای ایرانیان قرار بگیرد کمک بسیار زیادی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد بیان داشت : در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری، وعاظ و علما نقش مهمی دارند، از آنجایی که بحث تکلیفی است طیف متدین که پای منبر  روحانیت می نشینند معمولا بهتر اثر می پذیرند و اگر در بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای داخلی اگر فقط مذهبی ها دست به کارشوند بیش از نیمی از راه طی می شود.

حجت الاسلام محمد فلاح، خاطرنشان کرد : اگر امروز حاکم کشور اسلامی، امیرالمومنین (ع) یا امام عصر(عج) بودند و تکلیف می کردند به خرید و استفاده از کالاهای داخلی، آیا بازهم اگر و اما می آوردیم ؟، حال امروز رهبر انقلاب که نایب امام زمان(عج) هستند چند بار نهیب زدند که برندگرایی و مصرف زدگی را کنار بگذارید، ولی متاسفانه آنطور که باید در این زمینه کار نشده و  باید امروز مدعیان ولایت در این زمینه اقدام جدی انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha