سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ بسیاری در بحث اقتصاد مقاومتی فکر می کنند که همه کارها بر عهده دولت است، در حالی که چنین نیست و مردم بیشترین نقش را دارند؛ اگر فرهنگ سازی درستی انجام شده بود این چنین سرمایه های ملی ما هدر نمی رفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام جانلو، امروز در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی و مطالبه گری اقتصاد مقاومتی» تصریح کرد: اگر به دنبال عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم باید همدلی و  همزبانی را به یک فرهنگ رایج تبدیل کنیم.

وی افزود: شعار اقتصاد مقاومتی نیز در حالی که ما به این روحیه جهادی و همدلی التزام نداشته باشیم، محقق نخواهد شد؛ فراموش نکرده ایم که در ابتدای جنگ تحمیلی و در شرایط انقلاب همدلی و همزبانی بین مردم و حتی مسئولین  در اوج خود بود.

مسئول پایگاه بسیج تخصصی اقتصاد مقاومتی بیان کرد: ما همان مردمی هستیم که در جنگ، فرمانده عملیات ما روی سیم خاردار می خوابید تا 70 نفر نیرویش از او رد شوند و سالم بمانند؛ باید این روحیه در کشور احیا شود.

وی گفت: اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم باید خود را سپربلا کنیم و منافع مادی را از ذهن خود دور کنیم و هدف ما فقط عمل به شعار رهبری باشد.

حجت الاسلام جانلو بیان کرد: رهبر انقلاب یک حکیم عالم است که با روشن بینی خود، دردها و بیماری های جامعه را رصد کرده و بهترین دارو را برای ما تجویز می کند، ولی عمل نکردن ما به این نسخه های شفابخش این همه مشکل را ایجاد کرده است.

وی گفت: دردهای امروز ما در عرصه مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی است؛ اقتصادی که با هزینه های بی خود و آسیب رساندن به اموال و منابع کشور بیشترین آسیب را به خود زده است فاصله زیادی با اقتصاد مقاومتی دارد.

مدیرعامل موسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه های ملی تصریح کرد: رهبر انقلاب این کشتی را به خوبی هدایت می کند ولی اگر به دستورات این حکیم توجه نکنیم به جای دشمن، خود، عامل غرق شدن این کشتی خواهیم بود.

وی گفت: بسیاری در بحث اقتصاد مقاومتی فکر می کنند که همه کارها بر عهده دولت است در حالی که چنین نیست و مردم بیشترین نقش را دارند؛ اگر فرهنگ سازی درستی انجام شده بود این چنین سرمایه های ملی ما هدر نمی رفت.

حجت الاسلام جانلو خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که هسته هایی را در هر استان ایجاد کنیم و نهضت ملی صرفه جویی و اقتصاد مقاومتی را به جد در هر استان با سرمایه های حوزوی و فرهنگی دنبال کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha