جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سعيد فراهانی فرد - پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه

حوزه/ یک اقتصاددان حوزوی تصریح کرد: نخبگان و کارشناسان حوزوی در شرایط کنونی باید آحاد مردم را با ضرورت های اهتمام به اقتصاد مقاومتی در کشور به خوبی آشنا و توجیه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سعید فراهانی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تاکید چندین و چندباره مقام معظم رهبری در سال های اخیر مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: نقش حوزویان در راستای تبیین و ترویج اقتصاد اسلامی بسیار مهم و کلیدی است و به خصوص نخبگان و نویسندگان و تحلیل گران حوزوی در این میان، نقش مهم تری برعهده دارند.

وی افزود: امروز متاسفانه بخشی از مردم و حتی مسئولان ما هنوز با ضرورت این مهم آشنا و یا توجیه نشده اند که نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید این کار را انجام دهند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین با تاکید بر این که لازمه حل مشکلات اقتصادی امروز کشور ، عمل به آموزه های اسلام در عرصه اقتصاد است، گفت: وی افزود: همان طور که رهبر معظم نیز بارها فرموده اند ک شاکله و اساس اقتصاد مقاومتی تکیه بر اقتصاد اسلامی برپایه بهره گیری از ظرفیت های ملی و داخلی است که اگر این مهم عملی شود قطعاً بسیاری از مشکلات کشور ما مرتفع خواهد شد.

وی در خاتمه سخنان خود بیان داشت: البته به لطف الهی در حوزه های علمیه در این رابطه، اقدامات خوبی در طول سال های اخیر آغاز شده و برخی از فضلای حوزه که در این باره احساس ضرورت و دغدغه کرده اند، وارد میدان شده اند ، اما باید توجه داشت که اکتفا به این میزان با توجه به مطالبات به حق رهبری و نیازهای روز افزون نظام اسلامی کافی نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha