دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ اقتصاد مقاومتی به همین معنا است که باید جلوی هزینه های غیر ضروری در کشورگرفته شود؛ مسئله دیر کرد وام نگران کننده است و قالب استفتائات مردم در همین رابطه است و نشان می دهد جامعه از این بابت دچار خسران شده که ناراحت است و لازم است فکری برای حل این مشکل کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی عصر  امروز در دیدار با مدیر عامل بانک ملت  که در  دفتر معظم له برگزار شد به روایتی از حضرت علی(ع)، گفتند:  خدمت رسانی به جامعه اسلامی و دینی مسئولیتی بزرگ است که به عهده شما گذاشته شده، سعی کنید در خدمت رسانی نهایت تلاش خود را بکار ببندید.

انتقاد از سفرهای غیر ضرور مسئولین

این مرجع تقلید از بعضی مسائل مانند مسافرت های غیر ضروری مسئولین به خارج از  کشور، برگزاری همایش ها و ... انتقاد کرده و اظهار داشتند: باید سعی شود جلوی ریخت و پاش های غیر ضروری که به اقتصاد کشور ضرر می زند گرفته شود.

بعضی کارهای ورزشی برای کشور هزینه دارد

ایشان با بیان این مطلب که حتی باید جلوی این مسائل در ادارات گرفته شود، افزودند: بنده با ورزش کردن جوانان مخالف نیستم و حتی تشویق می کنم چون جلوی بسیاری از مشکلات را می گیرد، اما نباید طوری باشد که برای بعضی فعالیت های آنها، هزینه برای کشور ایجاد کند.

مسئله دیر کرد وام نگران کننده است

معظم له با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دقیقا به همین معنا است که باید جلوی هزینه های غیر ضروری در کشورگرفته شود، اظهار داشتند: مسئله دیر کرد وام نگران کننده است و قالب استفتائات مردم در همین رابطه است و نشان می دهد جامعه از این بابت دچار خسران شده که ناراحت  است و لازم است فکری برای حل این مشکل کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر اینکه موضوع چک هم یکی دیگر از مشکلات جامعه است و آمار های زندانیان نشان از این حقیقت است، گفتند: سعی کنید به کسانی که توان پرداخت وام را دارند و از  عهده داشتن چک برمی آیند، وام و چک دهید.

ایشان با تاکید بر اینکه تا می توانید کاری کنید تا جامعه از لحاظ اقتصادی و مسائل دیگر کمتر دچار مشکل شود اظهار داشتند: در عقود شرعی باید رضایت طرفین لحاظ شود و طوری نباشد که یک طرف ضرر و دیگری بهره فروان گیرش بیاید.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha