شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهدی حبیب اختیاری مدیر مدرسه امام حسن مجتبی(ع) تهران

حوزه/ یکی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی که سد بزرگی در برابر توسعه واحدهای تولیدی است، وجود مصوبات ربوی در بانک هاست و این نشان دهنده یک بیماری خطرناک در سیستم بانکی و اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی حبیب اختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، خود یک فرهنگ است، گفت: مبنای اقتصاد ما، اقتصاد اسلامی است و چنانچه مسئولین دولتی و عموم مردم در عرصه «اقدام و عمل» نسبت به تحقق آن توجه لازم را داشته باشند، یکی از صدها ثمرات آن، تقویت جمهوریت و اسلامیت نظام در سطح ملی و بین‌المللی خواهد بود.

اقتصاد مقاوم؛ لازمه ایستادگی در برابر استکبار

این کارشناس حوزوی ادامه داد: اقتصاد اگر مقاوم باشد، به ما کمک می کند تا بتوانیم در راه حق استوار و در برابر زورگویی های استکبار به ویژه آمریکا بایستیم و تسلیم خواسته های غیرمنطقی و غیرشرعی آن ها نشویم.

وی با بیان این که تقویت اقتصاد در حقیقت امنیت مطمئنی را برای سرمایه گذاری در کشور فراهم می کند، بیان کرد: داشتن اقتصاد پویا، ایجاد اشتغال برای جوانان، فراهم کردن امکانات رفاهی برای عموم مردم، توانمندسازی خانواده ها در تامین هزینه های زندگی شان و.... باعث خواهد شد سطح اعتماد مردم به نظام و میزان امیدواری آنان نسبت به آینده ای روشن تر بیشتر از گذشته بشود.

رونق اقتصادی ،مدیر لایق می خواهد

استاد حوزه تصریح کرد: دست یافتن به رونق اقتصادی و بهبود اوضاع معیشتی مردم در همه سطوح، نیازمند مدیرانی لایق، توانمند، امین  و آگاه به مبانی و لازمه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام والمسلمین اختیاری با تاکید بر اصلاحات قوانین بانکی و پولی، اظهار داشت: یکی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی که سد بزرگی در برابر توسعه واحدهای تولیدی است، وجود مصوبات ربوی در بانک هاست.

تسهیلات بانکی، مانع بزرگ پیش روی تولید

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تهران افزود: تسهیلات بانکی بجای این که گره ای از مشکلات کارخانه های صنعتی و تولیدی باز کنند، خود به یکی از موانع و مشکلات تبدیل شده و این نشان دهنده یک بیماری خطرناک در سیستم بانکی و اقتصادی کشور می باشد، لذا ضرورت دارد این مسئله هر چه سریعتر مورد توجه نمایندگان مجلس و دولتمردان قرار گیرد، تا هر آنچه را که مانع ایجاد یک اقتصاد مقاوم است، برطرف شود.

غربی ها هیچ وقت دلسوز ملت ایران نبوده اند

این کارشناس حوزوی با بیان این که برخلاف ادعای برخی افراد، تحقق اقتصاد مقاومتی صرفاً در گرو رفع تحریم ها نیست، بیان داشت: کشورهای غربی هیچ وقت دلسوز ملت ایران نبوده اند و همواره درصدد تسلط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر کشور ما هستند، که البته این آرزوی پوچ آنان هیچ گاه محقق نخواهد شد و با اعمال تحریم های بیشتر نیز نه تنها به اهداف خود نخواهند رسید، بلکه مردم ایران را برای رسیدن به پیشرفت های علمی و اقتصادی مصمم تر خواهد کرد.

توان داخلی فراموش نشود

حجت الاسلام اختیاری در پایان تصریح کرد: اسلام عزیز به جهت خباثت و دشمنی که نظام سلطه با ملت های مسلمان دارد، ما را از امیدوار بودن به وعده های کفار و مشرکین برحذر می دارد، فلذا لازم است هرگونه برنامه ای برای رونق و تحقق اقتصاد مقاومتی کاملاً مطابق با توان و نیازهای داخلی و با توجه به توانمندی های کشور پیگیری و دنبال شود.  42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha