شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام حسین

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی با انتقاد از رواج مطالب انحرافی در مقتل خوانی ها، عنوان داشت: از مداحان انتظار می رود از مقاتل مورد تایید علماء و شعر های اصیل بیشتر استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب جعفری، از خطبا و محققین حوزوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با انتقاد از کم توجهی مسئولین به اجرای فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مگر امام حسین (ع) غیر از امر به معروف و نهی از منکر که اصلاح جامعه (اصلاح ذات البین) است هدف دیگری داشت؟. متاسفانه ما بر روی این امر مهم چشم فرو بسته ایم.

وی ادامه داد: حضرت رسول الله(ص) می فرماید «إنَّ لِقَتلِ الحُسَينِ حَرارَةً في قُلوبِ المُؤمِنينَ لاتَبرُدُ أبَدا/شهادت حسين آتشى در دل مؤمنان درانداخته است كه هرگز سرد نخواهد شد ». یعنی مراسم عزاداری امام حسین(ع) پدیده بی نظیری است که در جای جای جهان با نظمی در خور ستایش هر ساله برقرار می باشد و مردم با همه سلیقه های متفاوتشان حتی غیر مسلمان ها دور هم جمع می شوند و گرد محفلی می نشینند و فقط یک اشتراک واحد دارند، آن ذات مقدس حسین علیه السلام است. ولی متاسفانه ما بعد از 36 سال پیروزی انقلاب هنوز نتوانسته ایم جهت بهرمندی از فرهنگ غنی عاشورا، برنامه هدفمندی به مراسمات عزاداری ارائه دهیم.

این کارشناس مذهبی در ادامه با بیان این که تفکرهای پایدار و فرهنگ استوار با عوامل سخت مانند جنگ کمتر آسیب می بینند، افزود: انحطاط باعث پوسیدگی و نابودی فرهنگ ها می شود و از مهم ترین انگیزه های تبلیغ از بین بردن رخنه های انحطاط است تا کمر شیطان بشکند، بنابراین عشق و محبت در کنار شعور و تفکر، فرهنگ حسینی را استوار می کند و باعث دوام این فرهنگ می شود. از مصادیق بارز این شور و شوق و محبت، مناظری است که در این دسته ها و عزاداری ها به وجود می آید و قلب هر انسان آزادی را شیفته خود می نماید.

وی با انتقاد از رواج مطالب انحرافی در مقتل خوانی ها، عنوان داشت: از مداحان انتظار می رود از مقاتل مورد تایید علماء و شعر های اصیل بیشتر استفاده کنند.

حجت الاسلام جعفری در پایان با تاکید بر اینکه تبلیغ در مناطق مختلف از دیر باز رسم علمای شیعه بوده است، خاطرنشان کرد: از اسناد تاریخی اثبات می شود که معصومین(ع) بر برپایی مجالس عزاداری تاکید داشتند، بنابراین روحانیون و مبلغین باید به گونه ای عمل کنند که این سنت همیشه در جامعه زنده و سالم نگه داشته شود و چنانچه مردم سخنان نورانی معصومین(ع) را بشنوند مطمئناً در یاری دین خدا و حفظ و نشر فرهنگ عاشورا آگاهانه تر عمل خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha