پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان با تاکید بر این که مقتل خوانان برای تبیین واقعه عاشورا از منابع معتبر استفاده کنند، گفت: مبلغین باید پیام‌ها و درس‌های عاشورا برای مردم ترسیم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان سمنان و مبلغین حوزه (مبلغین هجرت در روستاها و امین در مدارس آموزش و پرورش) اظهار داشت: یکی از شرح رسالت‌های تبلیغ این است که مبلغین باید پیام‌ها و درس‌های عاشورا برای مردم ترسیم کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: انتقال، نشر و ترویج پیام قیام سیدالشهداء (ع) و نهضت عاشورا به نسل جدید باید در دستور کار مبلغین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مبلغین برای شناساندن سیدالشهداء (ع) راه‌های مختلفی دارند، افزود: بیان سخنان ارزنده سیدالشهداء (ع) باید یکی از برنامه‌های جدی مبلغین باشد.

آیت‌الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: بیان سیره و اعمال حضرت سیدالشهداء (ع) در تعیین و اصلاح سبک زندگی جامعه مؤثر است که باید از دیگر برنامه‌های مبلغین در تبلیغ باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه عده‌ای برای ایجاد شور و هیجان در اشعار و جذب مخاطب در روایت‌های واقعه عاشورا تحریف‌هایی را ایجاد می‌کنند، گفت: مبلغین و مقتل خوانان برای تبیین واقعه نهضت عاشورا از منابع معتبر برای روایتگری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه انتقال، نشر و ترویج مطالب نادرست و غیر صحیح از واقعه نهضت عاشورا می‌تواند تبعات بدی را برای جامعه اسلامی به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: قیام سیدالشهداء (ع) و تبیین اهداف و وقایع نهضت عاشورا برای نوجوانان و جوانان باید در دستور کار فعالان و دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان از زحمات و تلاش‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان سمنان در راستای اعزام مبلغین به روستاها و مدارس آموزش و پرورش این استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha