یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سلیمانی - سیستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اعلام حکم اعدام شیخ نمر از سوی رژیم آل سعود، گفت: مسئولین جمهوری اسلامی باید با استفاده از همه ظرفیت ها مانع اجرای این حکم ظالمانه و غیرانسانی شود.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اعلام حکم اعدام شیخ نمر توسط مقامات سعودی، اظهارداشت: دولت سعودی از خود اختیاری نداشته و  تحت تاثیر  آل خلیفه و آل شیخ است و این امر برای همگان بدیهی و روشن است چرا که شاهدیم مدیریت حرمین شریفین امروز در دست آل شیخ و افراد آن است که فجایع امسال مکه و منا از دستاوردهای همین افراد بی لیاقت و  بی دین است .

این استاد حوزه، افزود: از سوی دیگر آل سعود  با کمک به آل خلیفه و سرکوب قیام مردم بحرین، همکاری خود با این رژیم سفاک را نیز به اثبات رسانده است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: تمام این شواهد حکایت از آن دارد در ماهیت آل سعود ضدیت با شیعه وجود دارد که تا پیشتر از این ها بروز نمی کرد، اما امروز به صراحت این موضع را با اعمال خود چون حمله به یمن، کمک به آل خلیفه و سرکوب شیعیان عربستان و دستگیری شیخ نمر، اعلام کرده است.

وی با اشاره به وظیفه دولت ایران در قبال حکم اعدام شیخ نمر، ادامه داد: همانطور که در فاجعه منا دولت عربستان از همکاری با ایران سر باز می زد و این امر تنها با یک نهیب مقام معظم رهبری اصلاح شد، امروز هم برای جلوگیری از اعدام شیخ نمر، ما نیازمند هشدار و نهیبی دیگر البته از سوی دولت و مسئولین هستیم که تعارض تفکر شیعی با این اقدام را بیان کنند.

امام جمعه زاهدان، یادآور شد: البته این گونه رفتارهای نسنجیده و شتاب زده آل سعود به خاطر شکست های پیاپی این رژیم در یمن، سوریه و عراق  است و عربستان می کوشد تا از این طریق فضای منطقه را متوجه خود نماید.

وی  خاطرنشان کرد: از طرفی با اشاره به شرایط جدید در منطقه و شکل گیری پیمان 4جانبه در حمایت از محور مقاومت، محور 5جانبه قبلی که برای ایجاد بحران در خاورمیانه از سوی آمریکا شکل گرفته بود کمرنگ شد و عربستان برای ایجاد تنشی جدید در منطقه با هدایت آمریکا دست به این اقدام یعنی اعدام شیخ نمر  زده است .

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha