دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
اسلام و مسیحیت

روز ملی گفتگوی اسلام-مسیحیت روز سه شنبه ۲۷ اُکتبر برابر ۵ آبان با موضوع «مسیحیان و مسلمانان؛از استقبال تا همزیستی مسالمت آمیز» در رُم پایتخت ایتالیا برگزار می شود .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از روزنامه اسرواتوره رومانو چاپ ایتالیا، روز ملی گفتگوی اسلام - مسیحیت روز سه شنبه ۲۷ اُکتبر برابر ۵ آبان با موضوع «مسیحیان و مسلمانان؛از استقبال تا همزیستی مسالمت آمیز» در رُم پایتخت ایتالیا برگزار می شود

در پیامی که بدین مناسبت توسط بانیان گفتگوی میان دو دین تهیه شده، آمده است: مسیحیان و مسلمانان دارای ریشه های مشترک عمیق هستند. ما در مراسم سال گذشته به دو تا از اشتراکات این دو دین یعنی: رحمت و شفقت، اشاره کردیم. اسلام و مسیحیت دو دین صلح هستند. این دو دین که اکثریت جمعیت جهان را تشکیل می دهند، باید برای ساختن جهانی صلح آمیز، ریشه های مشترک خود را از هر جهت بازیابند.

در ادامه این بیانیه آمده است:‌ما برای ایجاد همزیستی مسالمت آمیز، امسال قصد داریم، استقبال از خارجی ها، پناهندگان و کمک به فقرا و محرومین را  به جوامع مسیحی توصیه نمائیم.

روز ملی گفتگوی مسیحیت – اسلام، سال ۲۰۰۱ پس از مساله حمله به بُرجهای دوقلو بمنظور مقابله با فضای عدم تفاهم و جبهه بندی میان پیروان دو دین، پایه ریزی شد.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha