پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آیت الله محسن مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جنگ سایبری و دفاع از اسلام در فضای مجازی مسئله بسیار جدی است و در این راه باید جهاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، عصر امروز در دیدار با مسئولان و اعضای پدافند غیر عامل استان آذربایجان شرقی، با تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) و تبریک هفته پدافند غیر عامل، اظهار داشت: پیشگیری بهتر از درمان بوده و این مسأله‌ای مهم و عقلی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: دفاع یکی از ضروریات و غرایز است که ایجاب می‌کند تا در مقابل دشمن به مقابله و دفاع پرداخت.

وی با تقسیم دفاع به سخت و نرم، گفت: در دوران انقلاب و پس از آن در جنگ تحمیلی تجربیات قراوانی در خصوص جنگ سخت به دست آمده، لذات در حال حاضر باید در خصوص ارتقاء توان نرم و مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن تلاش کرد.

امام جمعه تبریز با بیان این که پدافند غیر عامل در تمام شئون زندگی، خصوصاً در امور فرهنگی و نظامی از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت: مردم همانند آموزش‌های مقابله با جنگ نرم، باید در جنگ سخت نیز آموزش ببینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نوع دفاع باید متناسب با نوع تهاجم باشد، دشمن با شیوه های مختلف به میدان نبرد فرهنگی می‌آید، بنابراین در درجه اول باید این شیوه ها شناسایی شود و پس از آن به مقابله با هجمه‌ها پرداخت.

وی، افزود: جنگ سایبری مسئله ای بسیار جدی است، بسیاری از افراد جامعه دیگر روزنامه نمی خوانند و اخبار خود را از فضای مجازی به دست می آورند، در این راه باید جهاد کرد، باید در عرصه‌های مجازی هم از اسلام و انقلاب دفاع کرد.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی واقعا باید مورد توجه قرار گرفته و محقق شود، چرا که امیدی به برطرف شدن تحریم ها و رشد و شکوفایی اقتصادی کشور از این راه نیستیم و باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری به ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیر عامل، گفت: طبق فرموده رهبری امروز اهمیت پدافند غیرعامل قائدتاً برای مسئولین بایستی شناخته شده باشد، اهتمام شما کار را پیش می برد.

وی، افزود: دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است و هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست، هر ملتی هم که به فکر دفاع از خود نباشد و خود را آماده نکند، در داقع زنده نیست. هر ملتی که اهمیت دفاع را درک نکند به يك معنا زنده نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha