یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام آخوند خراسانی

حوزه/ یکی از اساتید حوزه در نشست اخلاقی مدرسه الزهرای میبد،گفت: امروز باید بانوان طلبه تلاش وافری را برای نهادینه سازی سبک زندگی مهدوی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، حجت الاسلام آخوند خراسانی در نشست اخلاق کاربردی در جمع بانوان طلبه حوزه علمیه الزهرای میبد بااشاره به غیبت امام عصر(عج) و مطالبی در مورد آخرالزمان، به اهمیت یادگیری سبک زندگی مهدوی و عمل به آن تأکید کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که وظایف طلاب در زمینه رسیدن به سبک مهدوی چست؟ اظهار کرد : مفهوم نوکری این است که نوکر باید کارهای به جا مانده ی ارباب خویش را انجام دهد و این وظیفه طلاب است که از عهده این کار به خوبی برآیند.

این استاد حوزه تصریح کرد :  یک طلبه باید  اعتقاداتش مهدوی باشد و شبهه ها را بیاموزد و در برابر این شبهات پاسخ گو باشد و به گونه ای رفتار کند که ظاهر و باطن رفتارش مردم را به یاد خدا و امام زمان (عج) بیندازد.

حجت الاسلام آخوند خراسانی، سپس یکی از مصداق های «فرهنگ مهدوی» را جستجوی خواسته امام زمان(عج) و عمل به آن در مسائل اجتماعی دانست.

وی از دیگر مصادیق سبک زندگی مهدوی را  « اخلاق مهدوی»، «اقتصاد مهدوی» و«سیاست مهدوی» برشمرد و افزود : در مورد اخلاق مهدوی، یک طلبه باید مثل «فضه» خادمه حضرت زهرا(س) باشد و در اقتصاد مهدوی هم باید با در پیش گرفتن سبک زندگی اسلامی به حلال و حرام اموال خویش حساس باشد.

وی تصریح کرد : در سیاست، طلاب باید جهانی فکر کنند و در کل برای عمل به سبک زندگی مهدوی سه راه تحصیل، تدبر و توسل توصیه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha