یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 361819
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
رهنامه

حوزه/ نوزدهمین و بیستمین شماره نشریه «رهنامه پژوهش» از سوی معاونت پژوهش حوزه های علمیه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این شماره از نشریه با عنوان امتداد «ویژه تاریخ و سیره معصومین» اختصاص یافته و از نظرات بزرگان این فن در قالب گفتگو و مقاله استفاده شده است.

برخی از عناوین نشریه شامل: سیر تطور علم تاریخ و تاریخ نگاری و روش تحصیل در علم تاریخ در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی یوسفی غروی، تاریخ، سیره و علوم تاریخی در پیوند با اجتهاد در گفتگو با آیت الله سید احمد مددی، جایگاه تاریخ در هندسه علوم دینی در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین امیر غنوی، اجتهاد در علم تاریخ در گفتگو با آیت الله محمدعلی جاودان، تاریخ آموزی در حوزه ها؛ وضعیت موجود، مسیر پیش رو در گفتگو با دکتر نعمت الله صفری، منبع شناسی مطالعات تاریخی نوشتاری ازحجت الاسلام مصطفی صادقی، از مطالب مندرج در این شماره نشریه می باشد.

فلسفه تاریخ در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین محسن الویری، احیاء تمدن اسلامی در گفتگو با دکتر سید علیرضا واسعی، اجتهاد و تاریخ در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین مهدی پیشوایی، پیوند تاریخ با متون دینی در گفتگو با حجت الاسلام و المسلین محمدرضا جباری، درآمدی بر نقد تاریخی نوشتاری حسن حضرتی از دیگر بخش های این شماره می باشد.

در بخش سیره بزرگان نیز نوشتاری از آقای محمد حسین فروغی با عنوان «نگاهی به سیره علمی و عملی سید محسن امین » ارئه گردیده است.

نوزدهمین و بیستمین شماره از نشریه «رهنامه پژوهش» به صاحب امتیازی: معاونت پژوهش حوزه های علمیه در 120 صفحه و با قیمت 6000 تومان عرضه شده است.

علاقه مندان جهت ارتباط با امور مشترکین نشریه با شماره تلفن: 09195876040 تماس گرفته و یا از طریق صندوق پستی: 133/37165 ارتباط مکاتبه ای برقرار نمایند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha