شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علم الهدی - مدرسه علمیه قاسم بن الحسن تهران

حوزه / حوزه های علمیه می توانند درعرصه نقد منصفانه راهکارهای درست را ارائه و این نوع نقد را با شیوه های منطقی آن، در بین اقشار جامعه گسترش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علم الهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران گفت:  انقلاب اسلامی ایران با کمک تمام اقشار جامعه به ثمر رسید و چیزی که باعث رشد آن گردیده است نقد و انتقاد در تمام حوزه های اجتماعی بوده است.

وی درخصوص جایگاه نقد منصفانه، گفت: در مدارس علمیه کشور در تمام سطوح، نقد و نقادی وجود دارد و همیشه بین شاگردان و اساتید در مورد تک تک دروس پرسش و پاسخ و نقد علمی وجود دارد و این مسئله باعث پویایی در حوزه  گشته است.

مدیرموسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) تهران ادامه داد: حوزه های علمیه می توانند نقد منصفانه را با شیوه های درست و منطقی آن در تمام اقشار جامعه گسترده سازند، چرا که نقد منصفانه است و کشور را به سوی تعالی سوق می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی افزود : هر ساله  در حوزه مطبوعات، نمایشگاهی برگزار می شود و رسانه ها، فعالیت های خود را به نمایش می گذارند، این کار بسیار مفید است، اما در این بین، بهترین کاری که می تواند صورت بگیرد نقد منصفانه است چراکه اگر نقد ها کینه توزانه باشد، به طور قطع و یقین باعث رشد و پیشرفت کشور نخواهد شد.

مدیرموسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) تهران درپایان با تأکید بر لزوم نقادی به شکل منصفانه، اظهارداشت: اگر  نقد ها منصفانه باشد یعنی ضعف ها و پیشرفت ها هر دو گفته شود و بعد راهکار هم ارائه گردد، باعث رشد کشور خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha