سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی گفت: ترویج دانش و عمومی سازی علم یکی از برجسته ترین وظایف موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از موسسه دارالحدیث، قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث در گردهمایی مدیران نمایندگی های مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث اظهارداشت: بخشی از روزی های انسان به صورت معنوی تحقق می یابد، به خصوص علم که انتشار و عمومی سازی آن یکی از رسالت های بسیار حساس کسانی است که به گوهر نایاب دانش و حکمت دست یافته اند.

حجت الاسلام والمسلمین  مسعودی تصریح کرد: وظیفه نمایندگی های سراسر کشور به طور مستقیم در راستای ترویج دانش و عمومی سازی علم است، روایت است که امام صادق(ع) خطاب به فضیل بن یسارمی فرماید: می‌نشینید و با یکدیگر صحبت می کنید؟ بدانید که من مجالس علمی را دوست دارم اما در آن امر ما اهل بیت(ع) را احیا کنید.

 وی ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با مدیران نمایندگی های سراسر کشور افزود: امروز به مدد خداوند متعال از نزدیک شاهد مراتب دلسوزی و زحمات بی وقفه مدیران نمایندگی های دانشگاه قرآن و حدیث بودم و این را برای خود مایه مباهات و افتخار می دانم.

استاد حوزه بیان داشت: مدیران نمایندگی ها و اعضای مربوطه بایستی با دغدغه برای خدمت به اسلام و دفاع از کیان آثار اسلامی هر لحظه آماده کار فرهنگی و جهادی باشند.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث با بیان پتانسیل بسیار خوب موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، گفت: بسیاری از دغدغه مسئولان نمایندگی ها قابل رسیدگی در حد بسیار مطلوب می باشد، الحمدلله مشکل لاینحل و غیر قابل رسیدگی در این مجموعه نداریم.

وی تاکید کرد: با عنایت خاص ریاست موسسه از ابتدا تا کنون، که به همه قسمت های موسسه به ویژه بخش الکترونیک داشتند و نیز با همت دکتر مهدی غلامعلی که نیمی از عمر خویش را در دارالحدیث قم هزینه کردند، افزون بر فعالیت‌های دلسوزانه و خالصانه مدیران گذشته، بر این پایه‌ی استوار، بنای رفیعی را گذاشته‌ایم که ان‌شاءالله ثمرات این تلاش‌های شبانه‌روزی را به زودی شاهد خواهید بود.

وی در پایان به بیان مقابله با اندیشه‌های خودساخته بشری پرداخت و خاطرنشان کرد: هزینه های لازم در قبال فرقه‌های وهابیت، بهائیت و در مقابل اندیشه‌ها و کیش‌های خود ساخته جهانی را پشتیبانی می‌کنیم.

خاطرنشان می‌شود در پایان لوح و نشان مرکز آموزش الکترونیکی توسط رئیس این موسسه به سید جلال حسینی مدیر نمایندگی مشهد مقدس، به دلیل جذب حداکثری دانشجو در کشور و فعال‌ترین نمایندگی در زمینه ترویج و انتقال مفاهیم علوم اهل بیت(ع) اهدا شد. و همچنین حکم و نشان مرکز آموزش الکترونیکی به عنوان نماد نمایندگی دانشگاه به سایر نمایندگی‌ها اهدا شد.

لازم به ذکر است، طرح مسائل و نکات ضروری از سوی مسئولان نمایندگی‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی، زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از جمله برنامه‌های دیگر این نشست یک روزه بود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha