سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ری شهری

حوزه/ آیت الله محمد محمدی ری شهری گفت: یکی از رسالت های مهم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به ویژه نهادهای پژوهشی و فرهنگی برنامه ریزی برای جهانی کردن اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از پایگاه دارالحدیث، رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در جمع مدیران نمایندگی های مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث سراسرکشور با استناد به آیه شریفه "هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَوكَرِهَ المُشرِكونَ"، تصریح کرد: طبق وعده الهی در این آیات شریفه، که سه مرتبه در سوره های مختلف قرآن تکرار شده است، روزی فرا خواهد رسید که پرچم اسلام در سراسر جهان برافراشته می شود و در این هیچ تردیدی نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) افزود: مهم ترین موضوع، کیفیت و کمیت انجام وظیفه ما درزمینه سازی برای تحقق این پیشگویی است، زیرا قطعا این وعده الهی، با زور، ستم و کشتار همراه نیست بلکه فراگیری اسلام در جهان نیاز به زمینه سازی فرهنگی دارد تا مردم اسلام را قبول نموده و از آن پیروی کنند.

آیت الله محمدی ری شهری اظهارداشت: تنها راه ترویج و انتقال مفاهیم اسلام ناب، نفوذ از طریق فطرت های پاک، در احیا امر اهل بیت(ع) و عمل به روایت شریف امام رضا علیه السلام در خصوص آشناسازی مردم با معارف اهل بیت علیهم السلام است زیرا اگر مردم با این معارف و مفاهیم آشنا شوند، از آن پیروی خواهند کرد و اگر مفاهیم اهل بیت(ع) در سطح جهان گسترش یابد، آن روز پرچم اسلام در سراسر دنیابه اهتزاز در خواهد آمد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با استناد به روایتی از دانشنامه امام مهدی(عج)، گفت: سرازیر شدن علم به جهان از شهر مقدس قم و طلوع نور علم و تابش آن بر جهانیان از ویژگی های ایام نزدیک ظهور حضرت ولی عصر(عج) در روایت بیان شده است.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بایستی در گام اول تعالیم قرآن و اهل بیت(ع) را در داخل کشور به عنوان یکی از پایگاه های اسلامی ترویج علوم دینی، گسترش دهد و در گام دوم باید زمینه سازی های لازم برای ترویج حقیقت علوم اهل بیت(ع) را در خارج از کشور فراهم کند.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خطاب به مسئولان نمایندگی های مرکز الکترونیک سراسرکشور، گفت: قرآن و حدیث جایگاه بسیار والایی دارد و صیانت از آن سخت و دشوار است، از این رو می بایست مراقب باشیم در اقدامات مختلف خدایی نکرده خدشه ای به قدسیت این جایگاه واردنکنیم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: برای آشنایی جامعه با معارف ناب اهل بیت (ع) باید با همه توان جهت گرایش به دانشگاه قرآن و حدیث برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام   17/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha